جمع‌آوری معتادین متجاهر از موضوعات حائز اهمیت قرارگاه اجتماعی شهرستان

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۲:۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۴۶۳۵
جمع‌آوری معتادین متجاهر از موضوعات حائز اهمیت قرارگاه اجتماعی شهرستان
فرماندار قدس با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح شهرستان گفت: باتوجه به تاکیدات استاندار محترم تهران مبنی بر جمع‌آوری معتادین متجاهر در قرارگاه اجتماعی استان و نیز اجرای این سیاستگذاری در سطح شهرستان این مورد از اهمیت والایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ وحید گلی‌کانی با اشاره به سیل مهاجرت به شهرستان‌های همجوار پایتخت بیان کرد: در حوزه شهرهای اقماری کلانشهرها و شهرستان‌های همجوار پایتخت، موضوع سیل مهاجرت و وجود بعضی از کلون‌های جمعیتی به صورت مهاجر و ایجاد پناهگاه، منجر به ایجاد یکسری دغدغه‌ها در حوزه اجتماعی شده است.

وی افزود:  متاسفانه معتادین یا به بیان دیگر معتادین متجاهر که در بعضی از خانواده‌ها رها شده‌اند منجر به حضور آن‌ها در برخی از اماکن مانند فضای سبز، ساختمان‌های نیمه‌کاره و مخروبه، خیابان‌ها و شوارع، شده است.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: یکی از موضوعات مورد توجه  قرارگاه اجتماعی استان که توسط استاندار محترم مطرح شده است، موضوع جمع‌آوری معتادین متجاهر می‌باشد که به تبع آن موضوع سرقت ها، بزه‌ها، آسیب‌های اجتماعی و دیگر موارد در سطح شهرستان‌ها را در پی دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قدس گفت در قرارگاه اجتماعی شهرستان نیز تصمیماتی نسبت به جمع‌آوری این افراد به صورت منسجم و با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرائی مطالبه شده است و اتفاقات مطلوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

گلی‌کانی  عنوان کرد: با هماهنگ مقام قضایی و مجموعه مواد مخدر  نیرو انتظامی شهرستان،  همچنین شهرداری، بهزیستی و با محوریت فرمانداری تمامی مناطق مربوطه از دو هفته قبل رصد و در این اماکن 115 نفر مرد و 5 نفر زن در مجموع 120 معتاد متجاهر شناسایی شده است.

این مقام مسئول در رابطه با اقدامات لازم به منظور  تحت نظر قرار گرفتن این معتادین گفت: این افراد تحویل کمپ‌های مواد مخدر برای ترک اعتیاد شده‌اندو اقدامات لازم به منظور  تحت نظر قرار گرفتن آن‌ها انجام گردیده که در آینده‌ پس از پاکسازی از مواد مخدر به جامعه بپیوندند.

فرماندار شهرستان قدس در رابطه با پاکسازی تمامی شوارع، پارک‌ها و دیگر اماکن شهرستان از این معضل اجتماعی افزود: باتوجه به اینکه این مورد یکی از مطالبات به حق شهروندان می‌باشد در روز‌های آتی اقدامات لازم به منظور پاکسازی شوارع، پارک‌ها و دیگر اماکن در طرح بعدی در دست انجام است.

گلی‌کانی گفت: از شهروندان و اصحاب رسانه خواهشمندیم به محض مشاهده این چنین موارد سریعا به دستگاه‌های متولی گزارش دهند تا با هماهنگی های لازم  نسبت به جمع آوری این چنین افراد اقدام شود.

فرماندار شهرستان قدس اظهار داشت:در حوزه پیشگیری و مقابله با تامین موارد مخدر و استعمال آن و دیگر موارد با برخورد های قاطع مقام قضایی روبه رو هستیم و امیدواریم در سطح شهرستان شاهد کاهش جرم‌ها و بزه‌های اجتماعی باشیم.

05443

099

00000

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز