وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی: شهرستان قدس یک ایران کوچک است

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۳:۴۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۵۵۲۶
وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی: شهرستان قدس یک ایران کوچک است
محمد مهدی اسماعیلی گفت، شهرستان قدس دارای قابلیت‌های متفاوتی است و به نوعی یک ایران کوچک است، به چنین مجموعه ای با نگاه‌های متفاوتی باید نگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمد مهدی اسماعیلی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با اشاره به تحقق شعارهای دولت مردمی سیزدهم بیان کرد: از اهداف دولت مردمی سیزدهم تحقق شعارهای بیان شده در ابتدای دولت است و به دنبال این هستیم در کمترین زمان آن‌ را به یک کارنامه مناسب تبدیل کنیم.

وی افزود: فضای کشور نیازمند کار جهادی می‌باشد، بدین منظور شاهد فعالیت‌ جهادی همه مسئولین از ریاست محترم جمهور تا مسئولین دیگر دستگاه‌های اجرائی هستیم. چراکه لزوم پیشرفت و تعالی، فعالیت همه بخش های اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها توامان است.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به زنجیروار بودن تمامی حوزه‌ها بایکدیگر، در هر شهرستان و استانی نیازمند یک برنامه کامل و جامع هستیم و باتوجه به وجود مسئولیت تضامنی برای همه وزراتخانه ها، رفع تمامی مشکلات و دستیابی به اهداف با همکاری کلیه ارکان دولت امکان پذیر است.

اسماعیلی عنوان کرد: شهرستان قدس دارای قابلیت‌های متفاوتی است و به نوعی یک ایران کوچک است، به چنین مجموعه ای با نگاه‌های متفاوتی می‌توان نگاه کرد، که این شهرستان نیز از این امر مستثنی نیست، یا می‌توان نسبت به آن با دید داشتن مشکلات فراوان نگاه کرد و یا با دید وجود ظرفیت‌های متفاوت که حتی می‌تواند در راستای حل مشکلات تهران نیز فعالیت نماید که در اینجا رویکرد ما، رویکرد دوم است.

او گفت: مردم مناطق پیرامونی تهران، هسته سخت انقلاب اسلامی هستند و روز مبادا در برابر دشمنان ایستادگی و برای انقلاب مجاهدت کردند، بنابراین مجموعه حاکمیت موظف است نسبت به ادای دین به این هسته سخت فعالیت کند و خدمتی صادقانه انجام دهد.

وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی افزود: یکی از ظرفیت‌های شهرستان تمرکز فعالیت‌های فرهنگی در مصلی است و این رویه در تقویت فرهنگ دینی نقش دارد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است که باید با همکاری یکدیگر و بهره‌گیری از این ظرفیت نسبت به تقویت ساختارها فعالیت شود.

محمد مهدی اسماعیلی عنوان کرد: در این دولت زمان افتراق‌ها و کارهای جزیره‌ای به پایان رسیده است و این امر نه تنها در دولت  بلکه در دیگر ارگان‌ها و نهادها نیز صدق می‌کند. امروزه زمان دوگانگی ها به پایان رسیده و تصویر نظام مقدس جمهوری اسلامی یک تصویر واحد با زعامت مقام معظم رهبری می‌باشد. بنابراین بخش‌های مختلف  در کنار یکدیگر باید نسبت به پوشش و رفع نقاط ضعف هم فعالیت کنند.

وی ادامه داد: می‌بایست نسبت به تقویت جبهه فرهنگ انقلاب فعالیت شود. در سال 1401 با برنامه‌ریزی مناسب در راستای ارتقای زیرساخت‌ها فعالیت ها در حال انجام است، چرا که ریاست محترم جمهور پشتیبان حوزه فرهنگ است و از همه طرح‌ها و ابتکارات در این حوزه استقبال می‌کند.

عکس: سید علیرضا کیایی

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز