برخی خبرنگاران بدون تایید و مجوز ارشاد در شهرستان‌ پردیس فعالیت دارند

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۵:۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۵۵۷۶
برخی خبرنگاران بدون تایید و مجوز ارشاد در شهرستان‌ پردیس فعالیت دارند
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان پردیس گفت: خبرنگاران حتما باید با مجوز و تایید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی به کار خبر بپردازند و افرادی که فاقد این مجوز هستند مورد تایید نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان پردیس و اهدای لوح تقدیر از سوی "مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران" در دفتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان در حالی برگزار شد که هنوز عده ای از افراد که به کار خبر در شهرستان پردیس می پردازند فاقد مجوز کار هستند و در جلسه دعوت نبودند.

8999

در این مراسم حجت الاسلام عبدالهی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان پردیس در خصوص مطالبات خبرنگاران، پیوستگی و اخلاق مداری خبرنگاری در شهرستان و تاکید بر دریافت مجوز کار برای افراد فاقد مجوز سخن گفت.

وی ۱۷ مرداد که به پاس رشادت های شهید صارمی ها و همه خبرنگاران این مسیر بعنوان روز خبرنگار نامیده شده است را فرصت خوبی برای قدردانی از زحمات خبرنگاران و جهادگری های آن ها در این شغل دانست.

وی خبرنگاران را  امانتداران مردم و جامعه خواند و  رسالت خبری را چنان مهم و موثر دانست که یک خبرنگار می تواند با نشر یک خبر جامعه ای را به سوی نشاط یا بسوی غم و ناامیدی ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی تاکید کرد: خبرنگار با تهیه گزارش ها و اخبار خود می تواند در حوزه آرامش روحی روانی مردم تاثیر گذار باشد، از این رو نمی توان گفت هر که قلم و کاغذ دست بگیرد خبرنگار است، خبرنگار باید واجد شرایط و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور رسانه ها ست قرار گیرد و طی گذراندن مراحلی  تایید و با مجوز کار کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ و رسانه دو بخش عجین شده با یکدیگرند و نمی توان پذیرفت کسی در حوزه خبر و رسانه با بی فرهنگی کار کند و از حوزه فرهنگ و اخلاق جدا باشد و خود ناهنجاری و مشکل ایجاد کند .

وی از متولی خانه مطبوعات پردیس خواست در  زمینه دریافت مجوز برای خبرنگاران فاقد آن همراهی کند  و افرادی که بدون مجوز در سطح شهرستان فعالیت خبری دارند را به این سمت سوق دهند  و خانه مطبوعات شهرستان پردیس فعالیت بیشتری داشته باشد، مطمئنا همه اصحاب رسانه خودشان را موظف می‌دانند و متعهد می‌دانند عضو خانه مطبوعات باشند و فعالیت کنند.

عبدللهی یادآور شد : دریافت مجوز از ارشاد و تحت پوشش قرار گرفتن سخت است و باید هم سخت باشد چون نمیشود هر کسی از راه رسید مجوز بگیرد و کار کند خبرنگار با مطالب خود تاثیر گذار است و با سرنوشت مردم و احساس افراد کار دارد نمی‌شود براحتی هر فردی در این مقوله جای گیرد طبق قوانین ارشاد حتما باید شرایطی داشته باشد  و برای حفط هویت خود اصحاب رسانه هم که شده این کار انجام باید شود.

 در ادامه خبرنگاران  حاضر در جلسه دغدغه و پیشنهادات خود را در حوزه کار رسانه، برپایی نمایشگاه و برپایی جلسات مستمر در شهرستان پردیس بیان نمودند و از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای لوح از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران تجلیل به عمل آمد.

89999

خبرنگار: نسا نژادزارع

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز