امام جمعه شهرستان قدس: مسجد نقش تشویق و تعلیم جوانان و نوجوانان را ایفا می‌کند.

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۵:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۵۸۱۹
امام جمعه شهرستان قدس: مسجد نقش تشویق و تعلیم جوانان و نوجوانان را ایفا می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قدس گفت: مسجد باید کانون فعالیت همه رشته‌ها برای جوانان و نوجوانان باشد؛ چه در امور ورزشی، مداحی، امور درسی و... مسجد نقش تشویق و تعلیم جوانان و نوجوانان را ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار،  ضمن تسلیت ایام حزن، اندوه و ماتم اهل بیت و اسارت آل الله علیهم  الصلاة و دعوت مؤمنین به تقوای الهی گفت: یکی از مهمترین معروف‌ها، احیاء و تقویت مساجد است؛ ۳۰ مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی  بدست رژیم صهیونیستی است که به همین مناسبت این روز،  به روز جهانی مساجد نامگذاری گردیده است.

وی ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پیرامون معراج و دیدن درهای بهشت و جهنم گفت: از آن حضرت چنین نقل کرده‌اند که ایشان در معراج، دیدند که بالای درب ششم بهشت چنین نوشته شده است که اگر کسی دوست دارد قبرش وسیع و راحت باشد، به مسجد برود، هرکس می‌خواهد کرم‌ها در قبر بدنش را نخورند،  مساجد را نظافت نماید، هرکس می‌خواهد قبرش تاریک نباشد،  مساجد را روشن نماید و هرکس می‌خواهد وقتی از دنیا رفت بدنش در قبر نپوسد و تازه بماند، فرش‌های مسجد را خریداری کند.

جوکار افزود: بر همه ما لازم است قدر مسجد را بشناسیم؛ چرا که مسجد مرکز تجمع مؤمنین برای ذکر خدا و کانون مهم دینی  و علمی و محل  رفع مشکلات اجتماعی است.  اگر امروز به مسجد به عنوان مهمترین سنگر فرهنگی و اجتماعی نگاه کنیم، متوحه می‌شویم که این مکان می‌تواند محلی برای رشد و تعالی فرزندان و تحکیم خانواده‌ها باشد.

امام جمعه شهرستان قدس بیان کرد: مسجد باید کانون فعالیت همه رشته‌ها برای جوانان و نوجوانان باشد؛ چه در امور ورزشی، مداحی، امور درسی و... مسجد نقش تشویق و تعلیم جوانان و نوجوانان را ایفا می‌کند. اولین قدم و راهکار حرکت به سوی کانون شدن مسجد در جهت پیشروی همه امور خیر،خروج از انحصارگرایی مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ضمن تأکید بر جایگاه والای مسجد گفت: اگر می‌خواهید خانواده‌ها حفظ شوند، آسیب‌های اجتماعی کم شود و دست مزدوران از فرهنگ اصیل اسلامی کوتاه شود به مساجد اهمیت بدهید و درب مساجد را باز کنید و اجازه بدهید همه طوایف و افکار مختلف وارد مساجد شوند و از فضای معنوی این مکان استفاده کنند.

وی افزود: هنر نماز جمعه و مساجد باید این باشد که همه را راه بدهند آن گاه بی ححاب را چادری کند و کم حجاب را محجبه کند؛ مسجد در تراز انقلاب مسجدی است که محل رفع مشکلات، مطالبه گری، رفع نیاز اقتصادی و کانون فعالیت‌های فرهنگی مذهبی باشد.

جوکار ضمن اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به شهرستان قدس افزود: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد در طی حضورشان در محل مصلی نماز جمعه شهرستان قدس ضمن توجه به مشکلات شهر، اذعان کردند که شهرستان قدس ، شهرستان ویژه فرهنگی است و باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام با اشاره به کتاب حماسهٔ امام سجاد علیه السلام که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی و با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری به چاپ رسیده بیان داشت: گریه‌های حماسی و سیاسی یکی از کارهای مهم سیره امام سجاد علیه السلام در تبیین جایگاه اهل بیت و نشان دادن چهره ظالمان عصر بود.

وی افزود: دعا و موعظه دو حماسهٔ حضرت امام سجاد بود که سلاح هر دو حماسه، گریه‌های سیاسی بود. میراث باقی مانده از آن حضرت کتاب سرتاسر حماسهٔ صحیفه سجادیه است. این کتاب همگام با محتوای اخلاقی و دینی که دارد،  کاملا سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ضمن اشاره به کودتای ٢٨ مرداد توسط آمریکا و بازگردادن شاه گفت:آنچه باعث سقوط دولت دکتر مصدق شد اشتباه بزرگ راهبردی مصدق در اعتماد به آمریکا بود  خطر که بارها رهبر معظم انقلاب به این خطر  هشدار داده اند؛

جوکار با اشاره به روز صنایع دفاعی،اظهار داشت: صنایع دفاعی در عین وجود تحریم ها دارای اقتدار و بازدارندگی است که از مسئولان کشور انتظار داریم به سایر صنایع داخلی توجه نمایند تا صنایعی چون خودرو سازی نیز همچون صنایع دفاعی پیشرفت کند.

وی در پایان بمناسبت روز پزشک از جامعهٔ پزشکی و بویژه پزشکانی که در ایام کرونا و بصورت جهادی به قشر مستضعف خدمات پزشکی و درمانی رایگان ارائه می‌دهند تشکر نمود.

 

انتهای پیام/

نظر شما