استاندار تهران: سیل فیروزکوه ۳ هزار میلیارد تومان خسارت داشت

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۴:۴۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۶۴۷۹
استاندار تهران: سیل فیروزکوه ۳ هزار میلیارد تومان خسارت داشت
استاندار تهران از خسارت سه هزار میلیارد تومانی سیل شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محسن منصوری در جلسه بررسی مشکلات و مسائل سیل مردادماه شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: براساس گزارش‌های ارائه شده بخش زیادی از دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند و کار بازسازی به خوبی پیش رفته؛ البته برخی اقدامات در میان‌مدت و بلندمدت پیگیری می شود. 

وی با اشاره به فوریت مساله باغات و نیاز به تامین اعتبار افزود: با توجه به اینکه فیروزکوه به فصل بارندگی نزدیک می‌شود و بارش‌های جدی در این شهرستان آغاز خواهد شد، لایروبی مسیل‌های رودخانه‌ها توسط آب‌منطقه‌ای انجام شود؛ از سوی دیگر سیل اخیر رسوبات سنگینی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها داشته که ضرورت تسریع در فرآیند لایروبی را افزایش می دهد. 
 
استاندار تهران عنوان کرد: راه دسترسی همه روستاها باز است، اما چند پل باقی مانده که باید هر چه زودتر لایروبی شود، همچنین در این جلسه تاکید شد اگر امکانات و ظرفیت‌های استانی پاسخگو نیست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات لازم را اجاره کنند و ما هم در تامین اعتبار کمک خواهیم کرد.
 
منصوری سپس با اشاره به اسکان موقت سیل‌زدگان در شهرستان فیروزکوه گفت: تعدادی از خانوارها ترجیح می‌دادند که در منازل اقوام خود ساکن باشند، اما فرمانداری چند کانکس برای اسکان موقت در نظر گرفته و اگر لازم باشد امکان افزایش آنها وجود دارد. 
وی به هدف تشکیل این جلسات در راستای پیگیری بازسازی و اقدامات عمرانی مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند که باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند؛ در حال حاضر اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز استان تهران تهیه شده و دستگاه‌های مرتبط بایستی نسبت به رفع آسیب و خطر کانون‌های سیل‌خیز اقدام کنند. 
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها با اعتبارات استانی قابل انجام نیست و نیاز به اعتبارات ملی دارد و از سوی دیگر برخی طرح‌ها نیاز به اعتبار ندارد و نباید معطل اعتبار بماند؛ در سیل اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان خسارت نهایی شده و به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه شده که ممکن است به این رقم مقدار جزئی اضافه شود.
 
استاندار تهران در تشریح عملکرد مدیران دستگاه‌های مختلف در سیل اخیر اظهار داشت: همه مدیران پای کار بودند و مدیریت و حضور میدانی از موضوعاتی بود که به صورت جدی دنبال شد؛ پس از حادثه نیز دستگاه‌هایی که باید وظایف مختلف را پیگیری می‌کردند کار خود را به خوبی انجام دادند و در مجموع عملکردشان مثبت بود و نمره قبولی می‌گیرند و تعداد بسیار کمی دستگاه‌هایی بودند که ضعف‌های جزئی داشتند که امیدواریم در کمترین زمان ممکن ضعف‌ها را جبران کنند.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز