آغاز طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاههای پر خطر کار در شهرستان قدس

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۲:۴۱:۲۱
کد خبر: ۱۳۸۱۶۰۶
آغاز طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاههای پر خطر کار در شهرستان قدس
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس گفت: بمناسبت هفتم مهر روز ملی آتش نشانی طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاههای پر خطر باحضور بازرسان این اداره صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران: سوسن شیری سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس ضمن گرامی داشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی از اجرای طرح ضربتی بازرسی کار از  چند پروژه ساختمانی خبر داد و گفت: مانوری در همین خصوص بمناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی انجام شد و چند پروژه  ساختمانی در حال احداث با هماهنگی مهندس ناظر شهرداری قدس مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازرسی از واحدهای کارگری یکی از برنامه‌های اصلی این اداره است که به صورت ادواری و موردی انجام می‌شود. 

سوسن شیری افزود: حوادث شغلی به هر صورت و درجه‌ای که باشد برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری در بردارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی از جمله آنها به شمار می رود، از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

شیری بازرسان کار به عنوان مهم‌ترین بازوی اجرایی در جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مسائل ایمنی در کارگاه ها نام برد و افزود: با ارتقای فرهنگ ایمنی کار، آموزش و رعایت درست مقررات ایمنی، آتش نشانی می‌توان حوادث ناشی از کار را در کشور کاهش داد.

خاطرنشان میگردد: دراجرای این طرح بازرسی های هدفمند، از پروژه احداث ساختمان بازرسی و به دو احد نواقص ایمنی موجود در کارگاه شفاهاً به کارفرما یا نماینده وی ابلاغ گردید .

همچنین ابلاغیه رفع نواقص توسط بازرسان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به کارگاههای بازرسی شده ارسال خواهد شد.

خبرنگار سید علیرضا کیایی

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز