۱۳۵۰ معلول در پاکدشت از خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه برخوردارند

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۲:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۸۴۸۱
۱۳۵۰ معلول در پاکدشت از خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه برخوردارند
رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در ۳۷ روستای این شهرستان هزار و ۳۵۰ معلول از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، نادره افشارها در جلسه شورای مشورتی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهبردی‌ترین روش‌ها در فعالیت‌های توانبخشی، اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) است که برای توانمندسازی معلولان به ویژه معلولان روستایی که از امکانات کمتری به نسبت شهرنشینان برخوردارند، انجام می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات و چالش‌های برنامه CBR را هماهنگی بین بخشی به منظور اتخاذ رویکرد واحد، عنوان کرد و گفت: این برنامه به منظور جلب مشارکت اجتماعی در راستای توانمندسازی و برابری فرصت‌ها، ارتقاء کرامت انسانی فرد کم توان و خانواده در جامعه و برخورداری اجتماعی آن‌ها در جامعه از طریق مشارکت اجتماعی انجام می‌گیرد.

افشارها تصریح کرد: این طرح از سال 82 در شهرستان پاکدشت آغاز شد که دستاورد آن شناسایی یک هزار و 350 نفر معلول اعم از زن و مرد در دو بخش شریف آباد و فرون آباد که شامل 37 روستا است را شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به هدف سازمان، مبنی بر توانمندسازی مددجویان، یکی از اصلی‌ترین راه‌های توانمندسازی جلب حداکثری و مشارکت اجتماعی است که در این زمینه مراکز باید در قالب برنامه CBR با جدیت این مهم را در اولویت برنامه‌ کاری خود قرار دهند.

وی یادآورشد: در اجرای این طرح افرادی به عنوان تسهیلگر توسط بهزیستی بکارگیری و از طریق موسسه هایی با عنوان توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) اقدام به فعالیت مورد نظر برای شناسایی افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها و ارایه خدمات مختلف به آنها می کنند.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۰۸_۱۳-۱۹-۳۱

انتهای پیام/

 

نظر شما