عضو شورای اسلامی شهرقدس تاکید کرد:

ضرورت درآمدزایی پایدار برای توسعه شهر

۱۳۹۴/۰۳/۱۲ - ۱۱:۲۶:۴۱
کد خبر: ۲۸۹۶۶۲
ضرورت درآمدزایی پایدار برای توسعه شهر
منیر هرمزی در جلسه علنی شورای شهر یکی از مهم ترین مشکلات شهرداری ها را عدم کسب درآمدهای پایدار و متکی بودن آنها به درآمدهای غیر مطلوب دانست.

به گزارش خبر گزاری برنا از غرب تهران ،منیر هرمزی در جلسه علنی شورای شهر یکی از مهم ترین مشکلات شهرداری ها را عدم کسب درآمدهای پایدار و متکی بودن آنها به درآمدهای غیر مطلوب دانست و شهرداری ها برای خارج شدن از این مشکل باید به سمت درآمدهای پایدار گام بردارند.

  عضو شورای اسلامی شهرقدس یکی از مهم ترین دغدغه های شهرداریها، رسیدن به توسعه پایدار شهری دانست اظهار داشت: رشد شهرنشینی ، جمعیت روز افزون ، ترافیک، آلودگی هوا، و نارسایی در عرضه خدمات شهری، مدیریت شهری را در این مسیر قرار می دهد که راهکارهای کارآمدی نظیر توسعه پایدار را اتخاذ کند.

منیر هرمزی گفت: در حال حاضر شهرداری ها از طریق فروش تراکم، تغییر کاربری و انواع عوارض ساخت و ساز در راستای درآمد زایی و توسعه شهری گام برمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای جذب درآمدهای پایدار باید طرح کمیته جذب درآمدهای پایدار  تشکیل دهد.

عضو شورای اسلامی شهرقدس تصریح کرد: شهرداری ها نباید درآمدهایی از قیبل فروش تراکم ، فروش زمین های شهر جذب درآمد نماید.

عضو شورای اسلامی شهرقدس اضافه کرد: به عنوان نمونه شهرداریهای باید اقدام به ساخت اماکن تفریحی ، تجاری و خدماتی کرده و با اجاره آنها درآمدهای پایداری برای خود ایجاد می کنند که اگر روزی ساخت و سازها دچار رکورد شود درآمد شهرداری با افت شدیدی روبرو نشود.

منیر هرمزی ارائه خدمات به شهروندان و توسعه خدمات شهری را از مهم ترین وظایف شهرداری ها خواند و گفت: با توسعه این خدمات می توان در جلب رضایت شهروندان گام برداشت و آنان را به مشارکت در امور مختلف شهرداری دعوت کرد.

 

 عضو شورای اسلامی شهرقدس در ادامه به راهکارهای توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: جلب مشــارکت هاى مردمى در اداره امور شــهرها، اســتفاده بهینه از اراضى و فضاهاى شــهرى در اختیار شــهردارى ها جهت کاربرى هاى مناســب و واگذارى به شهروندان و حرکت در جهت ایجاد درآمد پایدار بیشتر با استفاده از اعتبــارات عمرانی و تعریــف پروژه های درآمدزا در ابعــاد مختلــف صنعتــی، خدماتــى نام برد.

نظر شما