پودینه تاکید کرد:

ضرورت همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در فصل بازگشایی مدارس

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۱:۳۷:۳۲
کد خبر: ۳۲۰۰۴۷
ضرورت همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در فصل بازگشایی مدارس
رئیس شورای اسلامی شهرقدس در آستانه ماه مهر بر ضرورت همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در کاهش ترافیک ناشی از بازگشایی مدارس تاکید کرد.

به گزارش سرپرستی خبر گزاری برنا از غرب تهران، رئیس شورای اسلامی شهرقدس در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرقدس که با حضور اعضای شورای شهر و رئیس پلیس راهور شهرستان قدس برگزار شد، گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، وضعیت ترافیک شهر به صورت نفسگیر درمی آید که اگر در این مورد تمهیداتی در نظر گرفته نشود، شاهد مشکلات زیادی مثل اتلاف وقت مردم خواهیم بود.

وی افزود: در شروع سال تحصیلی جدید 25 تا 30 درصد در حالت عادی به ترافیک معمولی شهر در صبح و ظهر اضافه می شود که با توجه به جمعیت بالای شهرقدس و نبود زیرساخت مناسب در آغاز سال تحصیلی، در شهر با مشکلاتی روبرو خواهیم شد و  حجم کاری پلیس راهور افزایش خواهد یافت که نیازمند همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور است.

پودینه ادامه داد: لکه گیری آسفالت و مرمت نوارهای حفاری کلیه معابر شهری، بهسازی و رنگ آمیزی دیوارها و جداول مدارس معرفی شده از سوی آموزش و پرورش، بازسازی، نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده در سطح شهر بویژه نقاط پر تردد دانش آموزان، خط کشی معابر بویژه خط کشی بلوک عابر پیاده در مقابل مدارس، مرمت و بازسازی فضای سبز موجود در مدارس و ... از دگر اقداماتی است که شورا و شهرداری در آستانه سال تحصیلی جدید انجام دادند.

وی اظهار داشت: پلیس راهور می تواند با شناسایی گره های ترافیکی شهر و افزایش نیروهای خود در خیابان های پر تردد و کمک به سد معبر شهرداری تا حد زیادی از حجم ترافیک بکاهد.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس از حضور رئیس پلیس راهور شهرستان قدس در جلسه شورای اسلامی شهر تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد همکاری این دو نهاد نظم و انضباط خوبی بر شهر حکمفرما کند.

روان سازی ترافیک شهرقدس نیازمند عوامل مختلفی است

در ادامه جلسه رئیس پلیس راهور شهرستان قدس گفت: همه شهروندان و سازمان های شهر انتظار دارند در شهری ایده آل و با نظم زندگی کنند و در همین راستا توقع بسیار زیادی از پلیس راهور در تامین نظم و انضباط دارند اما باید به این نکته توجه کنند که متاسفانه شهر قدس روی هیچ قاعده و قانون مشخصی ساخته نشده است.

سرگرد مهدی علی آبادی افزود: با توجه به مساحت کم، جمعیت بالا، کمبود وسایل نقلیه عمومی و نبود زیرساخت مناسب ترافیک سنگینی در شهرقدس وجود دارد که روان سازی آن به عوامل مختلفی نیاز دارد.

وی ادامه داد: البته پلیس راهور نیز خود مشکلات بسیاری دارد، با توجه به جمعیت شهر پلیس راهور شهرقدس دست کم به 150 نیرو 20 خودرو نیاز دارد که در حال حاضر ما تنها 3 خودرو داریم که آن ها هم فرسود هستند و وضعیت نیروی انسانی نیز نامناسب است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ساختمان ما استیجاری است، ستاد ترخیص کاملا نامناسب است و شهروندان مجبورند در فضای باز امور خود را انجام دهند، همچنین خوابگاه مناسبی برای استراحت سربازان وجود ندارد، کمبود امکانات خود یکی از معضلات پلیس راهور شهرستان قدس است.

سرگرد علی آبادی اظهار داشت: بنده از زمان تصدی این پست در شهرستان طرح هایی آغاز کردم که یکی از مهمترین آن ها توقیف موتور سیکلت های متخلف است زیرا عقیده دارم که توقیف موتور سیکلت مساوی است با کاهش کیف قاپی و تصادفات جرحی و فوتی، که البته آمارهای نیروی انتظامی نشان می دهد که آمار تصادفات کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه 20 موتور توقیف می شود و آمار کشف موتورهای سرقتی افزایش یافته، یکی دیگر از طرح ها ، طرح مخصوص بستن کمربند ایمنی است که پس از حدود 2 ماه اکنون 60 درصد رانندگان کمربند ایمنی خود را می بندند، چندین طرح هندسی درنقاط مختلف شهر اصلاح شده، 11 نمایشگاه ماشین در بلوار 30 متری شورا و مصلی به دلیل سد معبر پلمپ شده و سرویس های مدارس ساماندهی شده اند.

وی در پایان از زحمات مسئولان شهرستان که نهایت همکاری را با پلیس راهور دارند، تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز