حجت الاسلام سید علی مروج در نماز جمعه شهر اندیشه:

سرزمین مکه باید امن باشد و زائران نباید کشته شوند

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۵:۳۸:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۱۳۸
سرزمین مکه باید امن باشد و زائران نباید کشته شوند
حجت الاسلام سید علی مروج در نماز جمعه شهر اندیشه ضمن تسلیت به خانواده حجاج بیت االه الحرام اظهار داشت سرزمین مکه باید امن باشد و زائران نباید کشته شوند

به گزارش خبر گزاری برنا از غرب تهران ، خطیب جمعه امروز شهر اندیشه  در نماز جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: هفته آینده مصادف با شهادت امام محمد باقر (ع) است و این امام همام در سال 57 هجری‌قمری متولد شد و در 3.5 سالگی در واقعه کربلا حضور داشت.

حجت الاسلام مروج در نماز جمعه این هفته رعایت تقوای الهی در ابعاد مختلف را لازمه انسجام جامعه دانست و افزود: وجود تقوا در میان مسئولان از بسیاری مشکلات و اختلافات جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: این روزها مصادف است با ایام دهه‌ی مبارک ذی‌الحجه و ایام مناسک حج در خانه خدا، در حالی‌که متأسفانه این سرزمین مقدس در حضور مزدوران ناپاک به صورتی درآمده که نه قدرت و نه انگیزه‌ای برای مدیریت این سرزمین مقدس و انجام مناسک و واجبات در آن وجود دارد و سوءمدیریت و بی‌توجهی جریان حاکم سعودی باعث  از دست دادن خواهران و برادران مسلمان در خانه‌ی خدا بودیم.

مروج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان بر این نکته تأکید دارند که هوشیاری و بیداری مسئولان نظام و توجه مردم در پیشگیری از نفوذ فرهنگی، فکری و سیاسی دشمن صورت گیرند.

وی با تأکید بر این‌که نفوذ فرهنگی و فکری به مراتب خطرناک‌تر از نفوذ امنیتی و اقتصادی دشمن است، افزود: مردم موظف‌اند مقابل عناصری که عامل نفوذ فکری و فرهنگی دشمن هستند بایستند و مسئولان کشور، قوای مسلح،که وظیفه‌ی پاسداشت انقلاب را دارند در صف مقدم این جبهه قرار دارند.

خطیب جمعه شهر اندیشه به جشن عاطفه ها و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: حیف است که دستمان برسد و فرزندان یتیم، فقیر و مستضعف را یاری ندهیم و قطعا می دانم که همه در این راستا پیش قدم خواهیم شد.

وی به 31 شهریور اشاره و خاطرنشان کرد: از همه اقشار مردم دعوت می شود در رژه این روز شرکت کرده و به تماشای آن بپردازند چراکه 8 سال جنگ ما جنگی بود که ما شروع کننده نبودیم ولی در پایان بدون از دست دادن ذره ای از خاکمان جنگ را خاتمه دادیم و این یک پیروزی در تاریخ ثبت شده است.

نظر شما