رئیس شورای اسلامی شهرقدس:

اولویت ما تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر است

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۴:۲۸:۱۱
کد خبر: ۳۲۷۲۲۴
اولویت ما تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر است
رئیس شورای اسلامی شهرقدس در جلسه رسمی شورا گفت: تا زمانی که پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهر افتتاح نشده، شروع پروژه تازه جهت تقاطع غیر همسطح دیگری برای ورودی شهر اشتباه است.

به گزارش خبر گزاری برنا از غرب تهران، خدابخش محمدزاده پودینه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرقدس که با حضور اعضای شورا، شهردار، نماینده مهندسین مشاور پروژه پل تولیدگران و رئیس سازمان بهزیستی شهرستان قدس برگزار شد، گفت: برای اجرای هر پروژه ای ابتدا مطالعه و بررسی کافی لازم است زیرا اگر مطالعه لازم صورت نگیرد زمان اجرای پروژه طولانی و هزینه های آن افزایش می یابد که متاسفانه نمونه بارز این گونه پروژه ها پل ورودی شهرقدس می باشد.

وی افزود: در خصوص اجرای پروژه پل تولیدگران شهرداری مناقصه ای برگزار کرد و شرکت مهندسین مشاور پس از انجام مطالعات بسیار اکنون 5 طرح آماده کرده و منتظر تصمیم گیری اعضای شورا برای شروع عملیات اجرایی است که البته اعضای شورا شهرقدس ترجیح می دهند تا زمان پایان یافتن پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهر پروژه جدیدی در این منطقه صورت نگیرد.

وی ادامه داد: ما می توانیم به جای هزینه کردن 120 میلیارد ریال در این پروژه جدید پروژه ناتمام را که مردم همواره منتظر افتتاح آن هستند را به پایان برسانیم و آن وقت به سراغ پروژه های جدید و تقاطع های غیر همسطح دیگر برویم.

در ادامه رئیس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس گفت: کمیسیون با اجرای این پروژه آن هم در نزدیکی پروژه ناتمام تقاطع غیر همسطح مخالف است و ترجیح می دهد که این هزینه برای رضایت مندی شهروندان در پروژه تقاطع غیر همسطح یا در یکی دیگر از ورودی های شهر در شرق یا جنوب انجام شود.

حمیدرضا وفایی نژاد افزود: در بررسی ها و برآورد اولیه هزینه این پروژه 120 میلیارد ریال اعلام شده که با توجه به نقشه های موجود ممکن است این مبلغ افزایش یابد و زمان انجام پروژه نیز کاملا مشخص نیست و همین می تواند موجب نارضایتی مردم را فراهم آورد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت درآمد مالی شهرداری که مناسب نیست بهتر است اکنون این پروژه اجرا نشود و در زمان دیگر این طرح در یکی دیگر از ورودی های شهر اجرایی شود

سپس نماینده مشاورین پروژه پل تولیدگران گفت: شرکت ما در مناقصه ایی که شهرداری قدس در اردیبهشت ماه برگزار کرد برنده شد و از خرداد ماه مطالعات و تحقیقات خود در خصوص پروژه پل بلوار تولیدگران آغاز کرد و اکنون 5 نقشه آماده کرده که از بین آن ها 2 نقشه بیشتر مد نظر ما و شهرداری قدس هستند.

مقیمی افزود: امروز در این جلسه هر 5 طرح معرفی خواهند شد تا اعضای شورا بتوانند یک طرح را انتخاب کنند تا ما فعالیت اجرایی خود را آغاز کنیم، در این طرح ها 3 لاین ورودی و 3 لاین خروجی در نظر گرفته شده که ترافیک را تا 25 سال آینده در این بلوار کاهش چشمگیری خواهد داد.

در ادامه جلسه بحث به سوی سازمان بهزیستی رفت و رئیس شورای اسلامی شهرقدس در این خصوص گفت: سازمان بهزیستی سازمانی است که در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کند و همه می دانیم که معضلات و آسیب های اجتماعی مختص به یک شهر و منطقه خاص نیست و هر شهری معضلات خاص خود را دارد.

خدابخش محمدزاده پودینه افزود: عدم آمادگی فرهنگی، مهاجرت بی رویه، تغییر سبک زندگی و ... باعث شده جامعه با معضلات فرهنگی و اجتماعی مواجه شود.

وی با تاکید بر تعامل بین شورا، شهرداری و سازمان بهزیستی گفت: این سازمان ها و نهادها با تعامل مثبت و سازنده مخصوصا در بخش آموزش می توانند تا حد زیادی این آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز