رئیس شورای شهر قدس مطرح کرد:

نگرانی اعضای شورای شهرقدس از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۱:۴۹:۱۸
کد خبر: ۳۲۹۹۷۹
نگرانی اعضای شورای شهرقدس از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی
خدابخش محمد زاده پودینه از نگرانی اعضای این شورا از ایجاد و گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی همچون محمدآباد، در شهر خبر داد

به گزارش سرپرستی خبر گزاری برنا از غرب تهران، خدابخش محمدزاده‌پودینه در جلسه شورای اسلامی شهر قدس با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام شهید همدانی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س)، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی همچون محمدآباد و شهرک عزیزی در حاشیه شهر قدس هستیم که اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری این شهر شده است.

وی بیان کرد: این سکونتگاه‌ها به این دلیل غیررسمی نامیده می‌شوند که هم از نظر اصول شهرسازی و استحکام بنا و هم از لحاظ خدماتی مکان مناسبی برای زندگی نیستند.
رئیس شورای اسلامی شهر قدس ادامه داد: اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قدس از زمان آغاز فعالیت خود تلاش کردند تا خدمات رفاهی مانند آب، برق، گاز، پایگاه بهداشت و ... را به این مناطق ببرند تا شهروندان در این مناطق زندگی بهتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: اکنون به نظر می‌رسد که این خدمات‌رسانی موجب به وجود آمدن سوءتفاهماتی شده و برخی افراد سودجو قصد ساخت و ساز بیشتری در آن مناطق دارند و همین امر موجب نگرانی اعضای شورای اسلامی شهر قدس از ایجاد و گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی شده است.
محمدزاده‌پودینه خاطرنشان کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد که شهرداری شهر قدس با تملک اراضی اطراف محمدآباد و ایجاد فضای سبز و پارک جدید این منطقه را محصور کند تا هم از ساخت و ساز جدید جلوگیری شود و هم سیما و منظر شهری زیباتر شود.
در ادامه جلسه عضو شورای اسلامی شهر قدس با تأکید بر جلوگیری از ایجاد سکونتگاه غیررسمی جدید در این شهر، گفت: متأسفانه خبرهای خوبی از مناطقی همچون محمدآباد و شهرک عزیزی به گوش نمی‌رسد و ما از شهرداری شهر قدس انتظار داریم که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق بکند.
علی خزائی در ادامه برخی مشکلات شهر قدس را برشمرد و اظهار کرد: پیمانکارانی که برای پروژه جدول‌گذاری در محدوده 20 متری ولی‌عصر (عج) انتخاب شده است کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند و دفتر فنی شهرداری شهر قدس نیز به خوبی روی روند اجرایی این پروژه‌ها نظارت نمی‌کند.
وی ادامه داد: همچنین آسفالتی که برای معابر استفاده می‌شود سرد و نامناسب است که خود موجب ایجاد دست‌انداز در خیابان و معابر می‌شود، از این رو انتظار می‌رود که شهرداری شهر قدس روی این مسائل نظارت بیشتری داشته باشد.
سپس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و خاندان مبارکش، کمیسیون فرهنگی تصمیم گرفته تا با برنامه‌ریزی درست و جامع برنامه‌های مختلفی همچون شب شعر عاشورایی را باشکوه هرچه تمام‌تر در شهر برگزار کند.
بتول مری در پایان با اشاره به برنامه‌های شورای اسلامی شهر قدس برای نخبگان این شهر متذکر شد: همچنین کمیسیون برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم تجلیل از نخبه‌های فرهنگی و پژوهش‌های قرآنی در هفته پژوهش که آذر ماه سال جاری است، آغاز کرده و تلاش دارد که برنامه‌ای درخور شأن این نخبه‌ها برگزار کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز