افشین سارویی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در گفتگو با برنا خبر داد:

زنده گیری سگ های بلا صاحب در سطح محدوده منطقه

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۱۵:۰۲:۱۱
کد خبر: ۳۳۳۴۸۰
زنده گیری سگ های بلا صاحب در سطح محدوده منطقه
همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا و معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از زنده گیری سگ های بلا صاحب در سطح منطقه خبر داد .

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران  ، افشین سارویی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن اعلام این خبر بیان داشت : با توجه به آغاز فصل سرما و هجوم سگ های بلا صاحب از حریم به محدوده های شهری سطح منطقه برای پیدا کردن غذا ، این معاونت ، زنده گیری سگ های بلا صاحب را در راستای احقاق حقوق حیوانات و همچنین توجه به مباحث محیط زیستی در دستور کار خود دارد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه 21 یکی از مهمترین ورودی  ها و خروجی ها در غربی ترین نقطه ی پایتخت محسوب می شود ، افزود : این ورودی و خروجی ها منتهی به اراضی حاشیه ای و بیابان های شهر تهران و حتی استان البرز می شود که این امر باعث شده علی رغم استمرار زنده گیری سگ های بلا صاحب در سطح محدوده ، کماکان شاهد هجوم این حیوانات به منطقه باشیم .

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 متذکر شد : هجوم سگ های ولگرد در محل های نا محصور و دارای فضای نا امن شهری در اطراف وردآورد ، چیتگر شمالی که در غرب این منطقه واقع شده اند ، بیشتر به چشم    می خورد که باید با اتخاذ تدابیر لازم مانند دفع اصولی زباله و مازاد مواد غذایی گام هایی را جهت کاهش ورود سگ های بلا صاحب به سطح محدوده منطقه برداریم.

به گفته این مقام مسئول: روزانه 8 تا 12 قلاده سگ بلا صاحب بصورت زنده از سطح منطقه جمع آوری شده و توسط خودروهای استانداردبه مراکز پایش انتقال یافته و پس از پایش به مراکزی که سگ نیاز دارند ارجاع داده شده و یا در صورت مشاهده بیماری ، عقیم می شوند .

سارویی اظهار داشت : منطقه 21 تنها منطقه بین مناطق 22گانه شهر تهران است که با هماهنگی شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران ، اکیپ هایی ویژه برای زنده گیری سگ های ولگرد به صورت مستمر در سطح محدوده آن مستقر و مشغول به فعالیت هستند. 

وی در پایان تصریح کرد : شهروندان در صورت مشاهده سگ های ولگرد می توانند از طریق سامانه نظارتی 137 موضوع را گزارش داده تا اکیپ های فعال زنده گیری برای رفع مشکل به محل اعزام شوند .

نظر شما