به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرستان قدس برگزار شد:

چهارمین آیین مداحان حسینی ویژه کودکان

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۲۲:۲۷:۰۰
کد خبر: ۳۵۰۵۳۸
چهارمین آیین مداحان حسینی ویژه کودکان
چهارمین آئین مداحان حسینی ویژه کودک و نوجوان در سه رده سنی 5 تا 7 سال ،8 تا 10 سال و 10 تا 15 سال در سالن باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا از غرب تهران، به همت سازمان فرهنگی ورزش شهرستان قدس  و همکاری شورای شهر چهارمین آئین مداحان حسینی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر قدس، رمضانی بخشدار، لطفی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، نوروزی رییس کانون مداحان شهرستان وجمعی از  مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سه رده سنی برگزار شد.

برپایه این خبر  حسین نوروزی رئیس کانون مداحان شهرقدس ضمن عرض خیرمقدم به کلیه شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت، هدف از اجرای این آئین ایجاد شناخت مداحان نسبت به یکدیگر و استفاده از نظرات و توانایی های این گروه  در گروههای سنی متفاوت است.

وی افزود، حضور مداحان از شهر کاشان نقطه عطفی برای شهرستان قدس در تبدیل به پایگاهی جهت برگزاری آئین های ویژه حسینی است.

همچنین خدابخش محمدزاده پودینه رییس  شورای اسلامی شهرقدس با بیان اینکه  امید است شهرقدس با برگزاری چنین آئین هایی خودرا به عنوان پایگاه میزبانی در کشور معرفی نماید و تاکید کرد، در آینده شاهد حضور مداحان برجسته  از تمام نقاط کشور باشیم.

وی در ادامه از تلاش های کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و نیز سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس به جهت اجرای این آئین تشکر و قدردانی  کرد.

همچنین رمضانی بخشدار مرکزی شهرستان ،ضمن قدردانی از مداحان حاضر در این آئین آنها را به دوری از تکبر که نقطه مقابل تواضع  و فروتنی است دعوت نمود و رعایت ادب و تواضع را یکی از بهترین فضیلتهای اخلاقی دانست که مصداق بارز  این حسن  حضرت ابوالفضل العباس(ع)  می باشند.

وی افزود، فخرفروشی و تعصب مانع بزرگی برای رشد فضیلتهای اخلاقی مانند اخلاص می باشد.

گفتنی است، در این آئین هئیت داوران معیارهایی چون نحوه شروع مداحی، نوع استفاده از سبکها، انتخاب متن و انتخاب شعر امتیازات لازم را ثبت و محاسبه  می کردند. 

خاطر نشان میگردد،پس از این مرحله 15 نفر از گره سنی 15-10 سال و 10 نفر از گروه سنی 10-8 سال به مرحله پایانی راه خواهند یافت.

photo_2015-12-17_10-46-53

photo_2015-12-17_10-47-49

photo_2015-12-17_10-47-05

photo_2015-12-17_10-47-36

 

 

نظر شما