محمدزاده پودینه در خصوص مشکلات بیمارستان ۱۲ بهمن شهر قدس گفت:

تنها بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان قدس نیاز به توسعه دارد

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۶:۴۳:۵۵
کد خبر: ۴۰۸۸۲۴
تنها بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان قدس نیاز به توسعه دارد
رئیس شورای اسلامی شهر قدس با توجه به تعداد بالای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شهرستان قدس گفت: تأمین اجتماعی موظف است مشکلات تنها بیمارستان این سازمان در شهر قدس را برطرف کند.

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران، خدابخش محمدزاده پودینه ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات توسعه بیمارستان 12 بهمن شهرستان قدس اظهار کرد: شهرستان قدس نزدیک به 400 هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به 50 درصد جمعیت آن زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند و به همین دلیل ظرفیت بالایی برای سازمان تأمین اجتماعی در این شهرستان ایجاد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس بیان کرد: با توجه به این ظرفیت بالا، انتظار اعضای شورای اسلامی شهر قدس از سازمان تأمین اجتماعی این است که مشکلات تنها بیمارستان فعال در شهرستان قدس را رفع کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه تنها بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان قدس طی سال‌های گذشته دارای مشکلات عدیده‌ای در همه زمینه‌ها مانند عدم وجود تخت‌های لازم برای بستری بیماران مراجعه‌کننده و نبود توسعه بوده است.

محمدزاده‌پودینه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیک سه سال از عمر دوره چهارم شورای اسلامی شهر قدس می‌گذرد جلسات مختلفی در اداره‌کل تأمین اجتماعی، فرمانداری، شهرداری، اداره تأمین اجتماعی برگزار شد اما متأسفانه هنوز موضوع توسعه بیمارستان و افزایش تخت‌های بیمارستانی برطرف نشده است.

وی ادامه داد: انتظار اعضای شورای اسلامی شهر قدس این است با دعوت از مدیران ارشد تأمین اجتماعی استان تهران به مشکلات پیش روی توسعه بیمارستان با توجه به وعده نماینده مجلس که مجوزی در خصوص توسعه بیمارستان از 40 به 100 تختخواب صادر شده و در دستور هیأت امنا قرار گرفته است، رسیدگی شود اما مشخص نیست که چه مشکلاتی در حوزه سازمان یا تأمین منابع مالی و مسائل حقوقی بین سازمان و شهرداری یا سایر ارگان‌ها وجود دارد که این مشکل تاکنون برطرف نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به همکاری این شورا با اداره کل تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات ایجاد شده خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته شورای شهر یک‌هزار مترمربع زمین برای توسعه این بیمارستان به تأمین اجتماعی اختصاص داده شد اما مشکلات حقوقی طرفین موضوع یعنی سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری باعث مشکل شده است تا این امر تحقق پیدا نکند.

وی گفت: با وجود مصوبه شورای اسلامی شهر در دوره سوم و عدم ابطال مصوبه از سوی شورای دوره چهارم و اراده و تصمیم کمک به مجموعه سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه بیمارستان، بخشی از مشکلات باعث کندی کار و عدم پیشرفت مناسب در این بخش شده است.

محمدزاده‌پودینه اظهار کرد: از مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان انتظار داریم موضوع توسعه بیمارستان و مطالبات شهرداری از محل زمین فوق و عوارض قانونی که بسیار اندک است را با سایر مطالبات خود را ادغام نکند و در صورت داشتن مطالبات قانونی این موارد را با پیگیری از شهرداری اخذ کند، چراکه این موضوع تا به حال باعث کند کار و عدم آغاز این پروژه شده است.

وی با اشاره به لزوم  رفع مشکلات درمانی شهرستان قدس در اسرع وقت بیان کرد: وضعیت مردم و نگرانی مسؤولان شهرستان در حوزه درمان و سلامت باید دغدغه همکاران عزیز ما در سازمان تأمین اجتماعی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس در پایان متذکر شد: امید داریم که برگزاری این جلسات راهی برای رفع مشکلات حوزه سلامت و درمان شهر ایجاد کنند و همچنین فضای مناسب برای ساخت بیمارستان مهیا شود.

 

نظر شما