شهردار قدس در خصوص طرح‌های تسهیلات ویژه گفت :

هدفمند کردن بسته‌های تشویقی موجب ارتقای کیفیت ساخت‌وساز در محلات خواهد شد

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۷:۰۲:۵۴
کد خبر: ۴۰۸۸۲۸
هدفمند کردن بسته‌های تشویقی موجب ارتقای کیفیت ساخت‌وساز در محلات خواهد شد
شهردار قدس از اعطای تسهیلات ویژه و تشویقی جدید به منظور ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و برطرف کردن موانع نوسازی در سطح شهرستان و صدور پروانه‌های ساختمانی خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،  محمدصادق کولیوند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پیرو استقبال شهروندان شهر قدس از طرح‌های تسهیلات ویژه شهرداری قدس در دوره‌های گذشته این شهرداری در نظر دارد در دوام ارائه امتیازات ویژه و جدید به متقاضیان علاوه بر اعطای شرایط تشویقی، تسهیلات ویژه‌ای را جهت تجمیع املاکی که در بافت فرسوده هستند، اعطا نمایند.

وی افزود بر این اساس در راستای طرح‌های تشویقی تجمیع املاک در محدوده مسکونی که بناهای قدیمی تخریب و بازسازی می‌شوند تجمیع دو قطعه با اخذ 70 درصد کل عوارض صدور پروانه، تجمیع تا 4 قطعه 60 درصد و تجمیع قطعات از 4 به بالا تا 30 درصد از کل هزینه عوارض صدور پروانه دریافت خواهد شد.

شهردار قدس بیان کرد: چنانچه تجمیع قطعات حداقل در دو قطعه به متراژ 180 مترمربع که حدنصاب تفکیک انجام شود، هنگام صدور پروانه تنها 50 درصد هزینه عوارض صدور پروانه اخذ می‌گردد.

کولیوند تصریح کرد: در جریان بررسی سیاست‌های تشویقی شهرداری برای متقاضیان ساخت‌وساز در صحن شورای شهر، مصوب شد بناهای احداث‌شده قبل از تأسیس شهرداری تا 120 درصد تراکم مسکونی و همچنین بناهای تجاری اداری، صنعتی قبل از بخشنامه 34/3/1/87-9/1/69 که به بهره‌برداری رسیده و تخلفات ساختمانی دارند در صورت ابقاء که مشمول جریمه ماده صد بشوند می‌توانند تنها با پرداخت 40% عوارض متعلقه اقدام و شهرداری نسبت به صدور پایان کار اقدام نماید.

وی ادامه داد: چنانچه تجمیع قطعات مسکونی حداقل در دو قطعه به متراژ 180 مترمربع که حدنصاب تفکیک انجام شود، هنگام صدور پروانه 50 درصد عوارض، در صورت تجمیع قطعات از 180 تا 300 مترمربع عرصه 40 درصد کل عوارض صدور پروانه و در صورت تجمیع قطعات از 300 تا 700 مترمربع عرصه 30 درصد کل عوارض صدور پروانه اخذ گرد دو ضمناً معادل 10 درصد اعیان احداثی پروانه تجاری با اخذ 60 درصد عوارض صادر می‌گردد.

شهردار قدس برای تجمیع قطعات بیش از 700 متر نیز تصریح کرد: در صورت تجمیع قطعات از 700 متر به بالا به‌صورت مجتمع مسکونی با اخذ 20 درصد عوارض و معادل 20 درصد اعیانی احداثی تجاری با اخذ 40 درصد عوارض اقدام می‌گردد.

کولیوند خاطرنشان ساخت تسهیلات فوق با رعایت مقررات شهرسازی که شامل تراکم مجاز معبر و تأمین پارکینگ و تأمین فضای سبز که حداقل معبر 12 متر باشد، لحاظ می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تجدید بنای ساختمان‌های مجاز تخریب‌شده ناشی از حوادث غیرمترقبه گفت ساختمان‌های در حال تخریب ناشی از حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، حریق، رانش زمین، بمباران، سیل و غیره به‌اندازه اعیانی موجود مشمول عوارض نمی‌گردد و در خصوص حریق معافیت در صورت غیرعمدی بودن با نظر مراجع ذی صلاح لحاظ می‌شود.

شهردار قدس با اعلام این‌ که بسته‌های تشویقی جدید، بسته‌هایی با ویژگی‌های عام است تصریح کرد: در تدوین این بسته‌ها، بسته‌های تشویقی ویژه مالکین ساختمان‌ها، سرمایه‌گذاران شهرداری نیز موردتوجه قرارگرفته است.

کولیوند در پایان خاطرنشان ساخت: هدفمند کردن بسته‌های تشویقی موجود، ارتقای کیفیت ساخت‌وساز در محلات و همچنین برطرف کردن موانع نوسازی در نقاط مختلف شهرستان ازجمله نکاتی است که در تهیه بسته‌‌های جدید مدنظر قرارگرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز