در نشست تخصصی محیط زیست، ورزش و مشارکت های اجتماعی

از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تقدیر بعمل آمد

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۷:۵۲:۵۰
کد خبر: ۴۱۴۵۰۱
از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تقدیر بعمل آمد
نشست تخصصی « محیط زیست، ورزش و مشارکت های اجتماعی» با حضور دکتر محمود گودرزی به مناسبت روز جهانی محیط زیست در کاخ نیاوران برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، وزیر ورزش و جوانان حفاظت از محیط زیست را در گرو تبدیل شدن آن به رفتار اجتماعی دانست و گفت:‌ تا حفاظت از محیط زیست به رفتار جمعی تبدیل نشود، اتفاق خاصی در این بین رخ نخواهد داد؛ بنابراین آموزش جامعه برای تحقق یک هدف باید در انتها به تغییر رفتار منجر شود.

به اعتقاد وی این آموزش ها و اهداف بلند مدت، باید به بلوغ جامعه منتج شود تا افراد آن از منافع شخصی خود گذشته و تنها در فکر منافع جمع باشند.

دکتر گودرزی با بیان این که تغییر رفتار افراد برای حفاظت از محیط زیست نیز با ورود ابزارهای تبلیغاتی اتفاق می افتد، گفت: رسانه ها و گروه های مرجع نظیر ورزشکاران، نخبگان، پزشکان، هنرمندان و فرهیختگان باید برای این تغییر نگرش اقدام کنند.

وی با اشاره به تفاهم وزارت ورزش و جوانان با سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای تأسیس دفتر محیط‌زیست و توسعه پایدار در این وزارتخانه، تأکید کرد: این دفتر با دو هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در ورزش و ارتقاء شاخص های محیط زیست در حوزه ورزش شکل گرفت.

وی با ارائه برخی آمارها از میزان ورزش در میان شهروندان کشورهای مختلف، افزود: در برخی کشورهای توسعه یافته ۷۵ درصد مردم ورزش می‌کنند که رویکرد این نوع ورزش سلامت‌محور است. در حالی که در کشور ما بر اساس آمار سال ۹۱، به طور میانگین تنها 10 درصد از مردم ورزش می کردند که با تلاش های صورت گرفته توانستیم این عدد را در سال 94 به بیست و یک درصد برسانیم و امیدواریم با تلاش معاونت ورزش‌های همگانی، این میزان تا پایان دولت یازدهم به ۳۰ و در حالت خوشبینانه به 50درصد برسد.

در ادامه این نشست، از پیام نظر از استان تهران، حسین عباسی از خراسان رضوی، بهمن مددی از آذربایجان شرقی و علی حاجیانی از استان بوشهر به منظور تشکیل دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در اداره کل ورزش و جوانان استان تقدیر شد.

نمایندگان ادارات کل ورزش و جوانان استان های گیلان، اردبیل، یزد، مرکزی، خوزستان، اصفهان و گلستان نیز برای امضاء تفاهم نامه همکاری با اداره کل محیط زیست استان تجلیل شدند.

در ادامه نیز میترا حجار، سیروس الوند، سینا حجازی، پرستو صالحی، کتایون جهانگیری، خسرو شهرزاد، کامکار و نرگس فغانی نیز به عنوان هنرمندان حامی محیط زیست مورد تجلیل قرار گرفتند.

دکتر محمود گودرزی، معصومه ابتکار، سعدالله نصیری( دبیرکل کمیسون ملی یونسکو در ایران)، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و موسوی معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور از حامیان دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارتخانه شامل: دکتر سید عبدالحمید احمدی، رباب شهریان، مازیار ناظمی، مهناز مظاهری و شیدا مهنام با اهداء لوح، تقدیر کردند.

 

لوح و تندیس ویژه نشست تخصصی محیط زیست، ورزش و مشارکت های اجتماعی به غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی و دکتر سعدالله نصیری قیداری تقدیم شد.

در این نشست از تلاش های دکتر رضا شجیع برای تشکیل دفتر حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و همچنین حمایت وی از گونه های جانوری با همکاری فدراسیون های ورزشی تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما