خالصی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی متضمن همکاری همه قواست

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۰:۴۹:۵۰
کد خبر: ۴۲۱۶۸۶
تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی متضمن همکاری همه قواست
رییس دبیرخانه شورای اقتصادمقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را متضمن همکاری همه قوا دانست و افزود:‌اقتصاد مقاومتی رویکردی میان مدت و بلند مدت دارد و به معنی اقتصاد دولتی و ریاضتی نیست .

به گزارش خبرگزاری برنا در تهران، مجتبی خالصی رییس دبیرخانه شورای اقتصادمقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نشست اقتصاد مقاومتی که در استانداری تهران برگزار شد گفت:‌ اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی در برابر تهدیدها و مخاطرات است.

وی افزود:‌اقتصاد مقاومتی می خواهد وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب هدایت کند و هدف بازگشت از حالت تهدید و شوک به مسیر تعادل است.

رییس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه ستون اقتصاد مقاومتی دانش بنیانی است تصریح کرد:‌هدف اقتصاد مقاومتی تامین رشد پویا و دست یابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله است .

خالصی با بیان توصیفی از وضعیت فعلی اقتصاد در کشور گفت: دولت در شرایط کاهش شدید قیمت نفت و افزایش انتظارات حاصل از برجام قرار دارد و لازم است موانع موجود بر سر فعالیت بنگاه های تولیدی برداشته شود.

وی ادامه داد: دولت دو محور اصلی تحریک عرضه اقتصاد با کنترل تورم و تحریک طرف تقاضا را دنبال کرده است.

رییس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پنج رویکرد را محور اصلی ارزیابی اقدامات دستگاه ها برشمرد و عنوان کرد: برون گرایی،عدالت بنیانی،دانش بنیانی،مردمی بودن و درون زایی از شاخص های مهم در ارزیابی دستگاه ها است.

خالصی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را متضمن همکاری همه قوا دانست و افزود:‌اقتصاد مقاومتی رویکردی میان مدت و بلند مدت دارد و به معنی اقتصاد دولتی و ریاضتی نیست .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز