مجید طهرانیان در قرچک اظهار داشت:

سی درصد کارآموزان فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۵:۰۶:۰۳
کد خبر: ۵۳۳۲۵۸
سی درصد کارآموزان فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند
مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت: بیش از ۳۰ درصد کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس هستند.

به گزارش خبر گزاری برنا دراستان تهران، مجید طهرانیان  اظهار داشت: امروز همه به این نتیجه رسیدند که اشتغال با مدرک تحصیلی صرف میسر نمی شود و به همین دلیل امروز بیش از ۳۰ درصد کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه ها هستند.

 

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران اضافه کرد: این افراد مدرک تحصیلی را گرفته اند و تازه فهمیدند با مدرک صرف نمی توانند جایی مشغول به کار شوند و به همین دلیل با حضور در مرکز فنی و حرفه ای در پی یادگیری عملی هستند.

 

طهرانیان با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دهه آینده دهه جنگ اشتغال بین کشورها است گفت: یعنی کشورها با یکدیگر جنگهای اقتصادی می کنند تا بتوانند شغل برای مردم خود ایجاد کنند.

 

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت: سازمان فنی و حرفه ای به عنوان رکن مهم مهارت آموزی اگر بتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند بسیاری از معضلات مانند اعتیاد کمرنگ می شود و بسیاری از طلاق ها که ریشه در معضلات اقتصادی دارد رخ نمی دهد.

 

وی اضافه کرد: تا دو دهه پیش در کشور ما جوانان تشویق به تحصیل برای گرفتن مدرک تحصیلی و استخدام در دولت می شدند اما امروز دیگر دولت استخدام ندارد و برای یک کارفرما در بخش خصوصی نیز مدرک تحصیلی اساس استخدام و پرداخت حقوق نیست و کارفرما از نیروی کار خود فن و حرفه می خواهد.

 

طهرانیان گفت: یکی از روشهای یادگیری فنی و مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای است و همه باید کمک کنیم تا آموزشهای فنی و حرفه ای آن طور که باید جایگاه خود در جامعه را کسب کنند.

 

گفتنی است جشن مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه ای جنوب شرق استان تهران در شهرستان قرچک با حضور رحمت‌الله رحمتی قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تهرانیان مدیرکل آموزشهای فنی و حرفه ای استان تهران، مسعود مرسلپور فرماندار قرچک، کرم محمدی فرماندار پیشوا و مهدی مبشر رئیس مرکز فنی و حرفه ای قرچک در کانون ملائک برگزار شد که طی آن از 31 نفر تجلیل بعمل آم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز