رییس دادگستری استان تهران :

هر چه اعتماد مردم تقویت شود سطح مشارکت بالاتر می رود

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۵:۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۳۵۳
هر چه اعتماد مردم تقویت شود سطح مشارکت بالاتر می رود
اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم به نظام اعتماد دارند که در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ها و انتخابات حضور می یابند تصریح کرد: هر چه این اعتماد تقویت شود سطح مشارکت هم بالاتر می رود.

 به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،اسماعیلی رییس دادگستری استان تهران در جلسه استاندار با اعضای هیئت های نظارت استان تهران با بیان اینکه برای برگزاری یک انتخاب خوب تکالیف سلبی ایجابی داریم گفت: تکلیف ایجابی ما برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت و نهایت سلامتی است.

وی افزود: هر چه برای مشارکت حداکثری فعالیت کنیم کم است. باز هم باید تلاش کنیم که کوچک ترین خدشه امنیتی به انتخابات وارد نشود. برای سلامت انتخابات خیلی زحمت کشیده شده ولی باز هم باید تلاش شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم به نظام اعتماد دارند که در صحنه های مختلف از جمله  راهپیمایی ها و انتخابات حضور می یابند تصریح کرد:  هر چه این اعتماد تقویت شود سطح مشارکت هم بالاتر می رود.

 

رییس دادگستری استان تهران، عدم استفاده از امکانات دولتی به نفع نامزدهای انتخابات و عدم جانبداری و تبلیغ له یا علیه نامزدها توسط مجریان و ناظران انتخابات را تکلیف سلبی دست اندر کاران امر انتخابات برشمرد و گفت:  تفاوت من و شما به عنوان مجری و ناظر انتخابات با دیگران این است که همان تبلیغ به نفع نامزد که برای دیگران مجاز است برای ما مجاز نیست حال به هر شکل، عنوان و قالبی که می خواهد باشد.

 

وی ادامه داد: هرچه نشست های هماهنگی و گفتگو میان مجریان و ناظران انتخابات بیشتر باشد، شاهد کم ترین میزان تخلف خواهیم بود و می توانیم تخلف ها را به صفر برسانیم.

 

اسماعیلی تاکید کرد: عزیران ما در حوزه نظارت بر انتخابات علایق و وابستگی هایی به برخی از نامزدها و جریان های سیاسی دارند، آن ها هم این یک هفته باید تنها ناظر برگزاری انتخابات باشند.

 

رییس دادگستری استان تهران به اعضای هیئت های نظارت تاکید کرد: این اندیشه به وجود آمده که انتخابات که برگزار می شود رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به فراموشی سپرده می شود. بنده باور دارم که قانون هم در جرایم و تخلفات سبک و هم سنگین حتما باید اجرا شود.

 

وی ادامه داد: در دو حوزه قانونگذار سخت گرفته و ما هم سخت می گیریم یکی استفاده از امکانات دولتی و دیگری جانبداری از نامزدها است .

 

اسماعیلی با ابراز امیدواری اینکه با دقت و صحت عمل به گونه ای رفتار کنیم که ابتدا تکلیف شرعی را رعایت کنیم گفت:ما تنها یک رای داریم و به تشخیص خودمان به صندوق می اندازیم. به سلامت و امنیت انتخابات توجه داریم اما به هیچ کاندیدایی توجهی نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز