رئیس ستاد انتخابات:

میزان شکایات این دوره از انتخابات معادل یک سوم ادوار قبلی است

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۵:۰۵:۲۹
کد خبر: ۵۵۸۹۰۶
میزان شکایات این دوره از انتخابات معادل یک سوم ادوار قبلی است
علی اصغر احمدی با تاکید برروند قانونی و مناسب برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت گفت: شمار شکایات دریافتی در هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سراسر کشور معادل یک سوم ادوار قبلی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در تهران، همایش های وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: برای ما تفاوتی نمی کند که منتخب مردم در روز برگزاری انتخابات چه کسی است، اما به طور مسلم میزان رای ملت خواهد بود و ما از هیچ تخلفی نمی گذریم چرا که رای مردم را حق الناس می دانیم.

 
احمدی افزود: ‌بر اساس آحرین نظرسنجی های انجام شده، ضریب میل به مشارکت ایرانیان در انتخابات این دوره تاکنون 57 درصد است که امیدواریم در روزهای آینده میزان مشارکت باز هم افزایش پیدا کند، هرچه مشارکت بیشتری را شاهد باشیم امنیت ملی ما در منطقه و در برابر توطئه دشمنان نیز افزایش می یابد.
 
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طبق قانون برای هر شعبه اخذ رای حضور یک نفر به عنوان نماینده فرماندار پیش بینی شده که به نوعی نقش فرماندار یا بخشدار را دارد، برای ارتقای امنیت روانی نیز ناظرین شورای نگهبان در شعب اخذ رای مستقر می شوند.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین از اختیارات وزارت کشور بر اساس تبصره9 ماده 31 قانون برای اعزام ماموران برای بازرسی و کنترل جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بصورت ثابت و سیار به شهرستانها و بخش های سراسر کشور گفت و اظهار کرد: همه بازرسان در واقع حکم چشمان وزیر کشور را دارند و لازم است مر قانون را اجرا کنند.
 
احمدی همچنین با بیان اینکه تامین امنیت فیزیکی و مکانی انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است،افزود: ممکن است نیروی انتظامی برای تامین نیرو با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح از سایر نهادها نیرو بگیرد از این رو ممکن است برخی به شبهه افکنی دست بزنند در حالیکه همه نیروی های نظامی و انتظامی و امنیتی اعم از سپاه، ارتش، ناجا، وزارت اطلاعات و... ید واحده بوده و افتخار ملت ایران هستند.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین هشدار داد که نباید حرف و شبهه افکنی هایی مبنی بر هک شدن سامانه انتخابات ریاست جمهوری را باور کنیم زیرا برگه های رای در این دوره ازانتخابات بصورت دستی نوشته می شود و اینگونه شبهات را نباید کسی مطرح کند.
 
به گفته احمدی، در این دوره نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری پس از جمع بندی از سوی وزیر کشور اعلام می شود و نباید عده ای در روز انتخابات و تا پیش از اعلام رسمی نتایج، شبهه ایجاد کنند که آرای فلان نامزد بیشتر است یا مثلا جلوتر است، از این رو همه باید مراقب باشند که امنیت روانی انتخابات را بر هم نزنند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان 29اردیبشهت ماه جاری برگزار می شود. 
 
همایش بازرسان انتخابات استان تهران، با حضور استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان فرماندار، اعضای ستاد انتخابات و جمعی از مسئولان استان تهران در سال وزارت کشور برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز