استاندار تهران تاکید کرد:

روز ۲۹ اردیبهشت ماه تجربه موفق دیگری به برگزاری انتخابات در تهران می افزاییم

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۵:۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۵۸۹۰۸
روز ۲۹ اردیبهشت ماه تجربه موفق دیگری به برگزاری انتخابات در تهران می افزاییم
هاشمی با بیان اینکه ؛یقین دارم مجریان و ناظران انتخابات با قانونمداری و هماهنگی با هم امانتدار رأی مردم و حق الناس هستند عنوان کرد: یقینا در روز 29 اردیبهشت ماه یک تجربه خوب دیگر را بر تجربه های موفق برگزاری انتخابات در تهران خواهیم افزود.

به گزارش خبرگزاری برنا در  استان تهران، سیدحسین هاشمی در گردهمایی مشترک بازرسان و نمایندگان فرمانداری در دوازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه برگزاری این گردهمایی ها در آستانه انتخابات در اجرای دقیق قانون و انتخابات موثر است گفت: تجربه خوبی از انتخابات اسفندماه 94 در زمینه ترکیب اعضای هیئت معتمدین شهر تهران و انتخاب افراد مورد وثوق، با تجربه و قانونمدار به دست آمد.

 

وی با اشاره به اینکه در انتخاب اعضای هیئت های اجرایی و معتمدین در انتخابات پیش رو تجربه  انتخابات 94 مدنظر قرار گرفت،افزود: زمانی که 30 نفر معتمد انتخاب شد همه جناح های سیاسی رضایت داشتند و در زمینه انتخاب اعضای هیئت اجرایی نیز همین آرامش را در سال 94 شاهد بودیم.

 

استاندار تهران تاکید کرد:  در انتخاب عوامل برگزار کننده انتخابات توجه کنید که انسان های متدین، با اخلاق و مورد وثوق قرار بگیرند و دینشان را به دنیای کسی نفروشند.

هاشمی ادامه داد: نماینده فرماندار در شعب مسئولیت و مدیریت شعبه را بر عهده دارد،بازرس نقش چشم و گوش وزارت کشور و استانداری را در شعبه اخذ رای بازی می کند و ناظر شورای نگهبان چشم و گوش شورای نگهبان در حوزه انتخابیه است.

 

وی تصریح کرد:  هر مساله ای در شعب أخذ رای رخ داد  با تعامل و تفاهم به نماینده فرماندار بازتاب داده می شود و وی تصمیم می گیرد و در عین حال گزارش خود را به دستگاه های مربوطه خواهند داد.

هاشمی تاکید کرد: نباید اجازه  به وجود آمدن بحث و نگرانی یا انجام تبلیغات توسط برخی افراد له یا علیه نامزدها داده شود. با اخلاق کامل، سعه ی صدر بالا و ظرفیت تحمل بیش از حد تصور باید برخورد کرد و نباید پرخاشگری و تندخویی کنید.

استاندار تهران خطاب به ناظران و اعضای هیئت اجرایی انتخابات گفت: وقتی کسی برای رأی دادن به شعبه می آید همچون مهمانی است که به خانه ی شما وارد می شود. در خانه با تمام توان در خدمت مهمان هستید. آنجا هم باید با چهره  گشاده و لب خندان پذیرای مردم باشید. اگر هم کسی خواست بداخلاقی کند شما با اخلاق نیکو با او برخورد کنید.

وی ادامه داد: وظیفه ی شما اجرای دقیق قانون و حفظ حق الناس است. اگر ذره ای در حق الناس غفلت کنیم نمی توانیم از 80 میلیون نفر حلالیت بگیریم و آن دنیا پاسخی نخواهیم داشت. بنابراین اجرای مرّ قانون، نگهبانی از آرای مردم و روی گشاده و روحیه ی شما بسیار موثر است.

هاشمی عنوان کرد:  مشارکت حداکثری یعنی اینکه بعنوان مجری، بازرس یا ناظر و نماینده به گونه ای رفتار کنیم که مردم برای آمدن پای صندوق های رای تشویق شوند و انگیزه پیدا کنند.

هاشمی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم آینده و امنیت کشور را به همراه دارد تصریح کرد:  نمی توان به راحتی از این مسایل گذشت، منطقه ی پیرامون ما دستخوش رخداد های بسیار ناگوار و نگران کننده است و آنچه تا امروز توانسته ما را در برابر توطئه های کشورهای استکباری و هم پیمانانشان پیروز گرداند همین حضور پر شور و حداکثری مردم است.

وی ادامه داد: این حضور حق وتوی ملت ایران است و تنها همین حضور مردم است که بیمه کننده کشور و نظام خواهد بود.

استاندار تهران گفت: شما به عنوان نمایندگان فرماندار و بازرسان باید فضایی را پدید آورید که مردم در روز 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رأی بیایند و عظمتی دیگر بیافرینند.

هاشمی تعامل، همکاری و اعتماد را یک اصل در استانداری تهران دانست و افزود: از آغاز مسئولیت استانداری تا هر زمان که در این پست باشم به این شعار وفادار خواهم ماند.

 

وی با بیان اینکه یقین دارم مجریان و ناظران انتخابات با قانونمداری و هماهنگی با هم امانتدار رای مردم و حق الناس هستند عنوان کرد: یقینا در روز 29 اردیبهشت ماه یک تجربه خوب دیگر را بر تجربه های موفق برگزاری انتخابات در تهران خواهیم افزود.

 

 

نظر شما