رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند:

روزه کارگاه عملیاتی انسان سازی است

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۸:۳۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۶۸۹۵
روزه کارگاه عملیاتی انسان سازی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: روزه کارگاه عملیاتی انسان سازی است

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، محمود صفری در جمع نمازگزاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به بررسی تاثیر و برکات روزه داری در انسان پرداخت و اظهار کرد: امام رضا (ع) می فرماید: هرگاه روزه گرفتید باید گوش، چشم، مو و پوست تو روزه باشد؛ بنابراین روزه نشانه ای از پرهیزکاری است.

وی ادامه داد: روزه مقاومت انسان را در برابر هجمه ها یی همچون ثروت اندوزی، قدرت طلبی و شهوات و انحرافات بالا می برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به تمرین مقاومت در رفتار و گفتار در روزه و ضمن دعوت از همگان برای انجام درست و کامل مراجعات ارباب رجوع و دانشجویان گفت: یکایک ما باید برای نسل جدید الگو باشیم چرا که نسل جدید ما با نگاهی دقیق و موشکافانه به رفتار و کردار ما می نگرند و ما را قضاوت میکند.

صفری افزود: انجام صادقانه کار مردم ، ثواب بسیار زیادی دارد و به نوعی عبادت است.

وی اضافه کرد: تقوای روزه داری سه مرتبه است، نخست مرتبه عام، مرتبه دوم، مرتبه خاص است و مرتبه سوم اَخَص نام دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ادامه داد: در مرحله اَخَص علاوه بر ترک محرمات، عمل به واجبات و انجام مستحبات، شاهد زهد و ساده زیستی و حتی ترک اعمال مباح نیز هستیم که مرتبه ای متعالی است.

صفری کنترل زبان، شب زنده داری، ذکر و مناجات، عزلت فعالانه توام با شعور اجتماعی و سیاسی و جلوگیری از خوردن و آشامیدن بیش از حد را از برکات روزه عنوان نمود که موجب کنترل هواهای نفسانی و پاکسازی درون می شود.

وی در پایان، رسیدن به سه مرتبه علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین را نتیجه روزه داری درست و مقبول دانست و اظهار کرد: کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه با ره توشه ی این ماه، سال معنوی و پر نشاطی راطی کنند و به موفقیت دست یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز