توصیه های بهداشت محیطی به مردم در ماه مبارک رمضان

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۱۴:۰۴:۴۰
کد خبر: ۵۶۷۰۸۹
توصیه های بهداشت محیطی به مردم در ماه مبارک رمضان
در ماه رمضان مواد غذایی و نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و یا ظروف یکبار مصرف نازک و رنگ روشن نگهداری گردد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان توصیه های بهداشت محیطی به مردم در این ماه پیشنهاد می شود.

1.خرید شیرینی سنتی از جمله زولبیا بامیه از مراکز مجاز و عدم خرید از مراکز و محل های غیر مجاز و دستفروشان خرید شیرینی های سنتی از جمله زولبیا بامیه در جعبه های مشخص و دارای مهر استاندارد و سازمات غذا و داروی وزارت بهداشت

2.خرید و تهیه آش و حلیم و مواد غذایی مشابه از محل های مجاز و شناخته شده

3.در هنگام خرید توجه به رعایت بهداشت فردی و بهداشت محل متصدیان یا شاغلین نمایید.

4.در تهیه مواد غذایی بسته بندی شده ازجمله خرما، پنیر، حلوا شکری و مشابه به سالم بودن بسته، مجوز سازمان غذا و دارو و تاریخ مصرف و تولید و انقصاء توجه نمایید.

5.در هنگام تهیه و خرید آش و حلیم و مواد غذایی مشابه توجه به ظروف یکبار مصرف داشته باشند که از ظروف یکبار مصرف مناسب ترجیحاً برپایه گیاهی استفاده شود.

6.مواد غذایی و نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و یا ظروف یکبار مصرف نازک و رنگ روشن نگهداری گردد.

7.در صورت استفاده از سبزی و میوه در وعده های غذایی نسبت به سالمسازی آن توجه نمایید. (شستشوی اولیه، انگل زدایی، گندزدایی با مواد گندزدای مجاز و شستشوی نهایی)

8.غذای پخته شده و آماده مصرف بیشتر از دوساعت در محیط بیرون از یخچال نگهداری نشود و در سریعترین زمان ممکن مصرف گردد.

9.خانه داران محترم که در هنگام افطار یا شام ، غذای سحری تهیه می کنند در صورت پخت روی شمعک گاز و یا سماور نگهداری گردد تا هنگام مصرف در سحر سرد نگردد.

10.هموطنان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط ، نگهداری و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته و موارد مشابه از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ ما را در بازرسی بهتر بهداشت محیطی کمک نمایند.

 

نظر شما