رضا دهقان در یادداشتی نوشت :

دهیار را می توان شهردار یا فرماندار یک روستا دانست

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۳:۲۵:۰۴
کد خبر: ۵۷۰۳۱۶
دهیار را می توان شهردار یا فرماندار یک روستا دانست
دهیاران در روستاها معمولا منتخب شورای روستاها هستند و زیر نظر مستقیم بخشداری ها و امورات روستا از ابادانی ،عمرانی و فرهنگی را انجام می دهند

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،رضا دهقان در یاداشتی گفت،  دهیاران در روستاها معمولا منتخب شورای روستاها هستند و زیر نظر مستقیم بخشداری ها و امورات روستا از ابادانی ،عمرانی و فرهنگی را انجام می دهند

دهیار روستا را می توان شهردار،فرماندار و ... یک روستا بدانیم که از لحاظ حاکمیتی و اجرایی با امام جماعت روستا،بسیج و نیروی انتظامی در تعامل است .

 

قبل از انتخابات ریاست جمهوری مخالفان روحانی مدعی شدند در روستاها دهیاران را با وام و وعده های مالی جذب کردند تا دولت در روستاها رای خوبی جذب کند، گرچه این ادعاها کذب بود اما بیان آن نشان از واقعیتی غیر قابل انکار داشت.

اینکه دهیاران روستاها با دولت همراه نیستند و خود دولت مجبور است(بنا بر ادعای مخالفان) انها را با وام و... جذب کند نشان می دهد دولت روحانی در انتهای مجموعه دولتی خود یعنی دهیاری ها چقدر غریب است  که باید در استانه انتخابات به دهیاران التماس کند.

 

وقتی نتایج صندوق های رای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری  در همین ورامین را بررسی می کنیم این  واقعیت تلخ را باید پذیرفت که در روستاها  تعداد رای روحانی  از رئیسی عقب بوده است.

البته این موضوع در قرچک متفاوت  است و روحانی به جز در یک روستا در بقیه از  لحاظ ارا از رئیسی پیش بود

و اینجا می توان به حضور دهیاران حامی دولت و مدیریت بخشدار قرچک  در سال های گذشته اشاره کرد که به خوبی توانستند هم  به مردم خدمت کنند و هم خدمات را بیان کنند و مردم عزیز روستاهای قرچک هم با رای بالا به روحانی آن خدمت را پاسخ دادند.

 

این واقعیت که در ۴ سال گذشته  برخی  دهیاران به عنوان نماد حاکمیت و نماینده دولت در یک روستا در اختیار جریان اصولگرایی به ویژه احمدی نژادی ها بود، ادعا نیست و فقط می توان به عملکرد بخشداران و فرمانداران  ورامین و پیشوا ایراد گرفت.

البته بخشداری که قوم و خویش خود را دهیار می کند و یا بخشداری که دهیار احمدی نژادی را با التماس حاج اقا فلانی بر مسند کار می اورد خودشان باید این روزها منتظر رفتن باشند

دهیارانی که  ستاد روحانی تهمت ان را خورد اما در نهایت در همین ورامین برای رئیسی کار کردند باید به فکر شغل دیگری باشند.

این روزها باید تلاش کنیم افرادی که دولت روحانی را قبول ندارند را از عذاب در بیارویم و شغل ان را به جوانان مومن ،متخصص و متعهدی بدهیم که دل در گروی دولت دارند، بسپاریم.  

البته راه ازادی روستاها از بخشداری ها  می گذرد تا به قول  رییس جمهور روحانی برخی ها  در روزهای سخت لخ لخ نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز