عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس :

بزرگترین و سخت‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۷۵۳۹۷
بزرگترین و سخت‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است
محمود محمودی شاه‌نشین با یادآوری اینکه بزرگترین و سخت‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است، گفت: شورای شهری که بتواند شهردار متعهد و کارآمدی را انتخاب کند موفق خواهد بود در غیر این صورت اشکالاتی در مدیریت شهر به وجود خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، محمد محمودی شاه‌نشین در خصوص شاخص های فنی و مدیریتی شهرداران، گفت: شهرداری یک مجموعه بسیط با ابعاد مختلف است که سه بخش عمده فعالیتی را شامل می‌شود، نخست خدمات شهری از توسعه و نگهداری از فضاهای سبز تا نظارت بر احداث ساختمان‌ها است، دومین بخش مرتبط با پروژه‌های عمرانی است که حداقل ۴۰ درصد اعتبارات شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش سوم فعالیت‌های شهرداری مربوط به امور مالی- اداری و سازماندهی شهرداری است که تخصیص بودجه و اعتبارات را شامل می‌شود، در حقیقت مدیریت شهری کاملا مدیریت تخصصی در ابعاد مختلف است که نیازمند مهارت‌های انسانی و تخصصی و در راس آن نیازمند مهارت‌های ادراکی است.

وی با بیان اینکه شهرداران باید درک صحیحی از زندگی شهری و شهروندی چون حمل و نقل و بهداشت عمومی و محیط‌زیست داشته باشند، گفت: شهرداران از زمان تولد انسان تا فوت با آن درگیر هستند زیرا در تمامی این مراحل باید خدمات ارایه کند، در واقع وسعت کار ایجاب می‌کند که افراد توانمند و با تجربه به عنوان شهردار انتخاب شوند.

محمودی شاه‌نشین با یادآوری اینکه بزرگترین و سخت‌ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است، گفت: بنابراین شورای شهری که بتواند شهردار متعهد و کارآمدی را انتخاب کند موفق خواهد بود در غیر این صورت اشکالاتی در مدیریت شهر به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای شهر اگر در گام نخست بدون توجه به مهارت‌های توسعه شهری، طرح‌های تفصیلی و جامع، مهارت انسانی جهت نظارت بر عملکرد کارکنان و تخصص فردی، معیارهای سیاسی و قومیتی را  برای انتخاب شهردار مورد نظر قرار دهد قطعا مشکلات اساسی در شهر ایجاد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز