سخنگوی وزارت امور خارجه:

حجاج ایرانی تنها از کانال های حج و زیارت اخبار را پیگیری کنند

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۴:۳۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۸۴۷
حجاج ایرانی تنها از کانال های حج و زیارت اخبار را پیگیری کنند
قاسمی گفت: حجاج برای پیگیری اخبار مربوط به حج تنها از طریق کانال های مربوط به سازمان حج و زیارت اقدام کنند چون سازمان حج و زیارت مسئولیت کامل حج امسال را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست مطبوعاتی درباره امنیت حجاج در عربستان گفت: مسئله حج و امنیت آن برای ما از ابتدا مهم بوده و هست و آنچه مسلم است این است که امنیت حجاج بر عهده عربستان می باشد، جلساتی درباره این موضوع برگزار شده است و تفاهم نامه هایی نیز امضا شده است بنابراین حجاج ما نباید برای مسئله امنیت نگرانی داشته باشند.

وی افزود: تا این لحظه مقدمات کار فراهم شده و تیم‌های مقدماتی اعزام شده‌اند.

قاسمی همچنین با اشاره به نیازهای مختلف حجاج در زمان شرکت در این فریضه حج افزود: یکی از این نیازها ارائه خدمات کنسولی به حجاج است. در همین زمینه قرار بر این شده است که ده نفر از همکاران کنسولی ما در وزارت خارجه برای ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی در زمان حج در چند شهر عربستان مستقر شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره روند پیگیری بهبود روابط ایران و کانادا گفت: آخرین تماس تلفنی آقای ظریف قبل از برگزاری انتخابات صورت گرفت. همچنین جلساتی را در تهران با هیئت کانادایی در سطح مدیر کل برگزار کردیم و مذاکراتی صورت گرفت و قرار بر این شد که این روند ادامه داشته باشد و احتمالا مذاکرات بعدی در اوتادا خواهد بود.

قاسمی خاطر نشان کرد: ما امیدوار هستیم که روابط این و کانادا بهبود پیدا کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز