همزمان با روز همدان؛

انجمن فرهنگی «هگمتانه» در تهران رسماً آغاز به کار کرد/ همدانی های ساکن تهران صاحب انجمن شدند

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۱۹:۰۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۴۳۸۸
انجمن فرهنگی «هگمتانه» در تهران رسماً آغاز به کار کرد/ همدانی های ساکن تهران صاحب انجمن شدند
رئیس انجمن همدانی های ساکن تهران در آیین افتتاحیه و آغاز به کار انجمن گفت: تشکیل انجمن‌های قومیتی در مرکز به معنی تشکیل یک محیط سالم در راستای معرفی چهره های برتر، شاخص و نیز معرفی پتانسیل های منطقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مراسم افتتاحیه و آغاز به کار انجمن همدانی های ساکن تهران «هگمتانه» همزمان با روز همدان، با حضور جمعی از مردم، هنرمندان و مسئولان همدانی ساکن تهران در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.

در این مراسم، پس از رونمایی از لوگوی انجمن و معرفی هیات مدیره، انجمن همدانی های ساکن تهران «هگمتانه» رسماً آغاز به کار کرد و در ادامه جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان همدانی ساکن تهران به شعرخوانی پرداختند.

رئیس انجمن همدانی های ساکن تهران در آیین افتتاحیه و آغاز به کار انجمن گفت: تشکیل انجمن‌های قومیتی در مرکز به معنی تشکیل یک محیط سالم در راستای معرفی چهره های برتر و شاخص و نیز معرفی پتانسیل های منطقه و اکثراً هدف از شکل‌گیری چنین مکانی برای پیشرفت قومیت و حل مشکلات افراد و در برخی از اوقات هم نگرشی به امور مختلف هم دارند.

محمد رضا پارسیان اظهار داشت: انجمن هگمتانه قرار است در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ... برای رونق، آبادانی و پیشرفت شهر همدان تلاش کند که امیدواریم در راستای اهداف تعیین شده به نحو احسن موجبات پیشرفت بیش از پیش استان و نیز همدلی همدانی های ساکن تهران در حوزه های مختلف را فراهم سازیم.

پارسیان بیان داشت: همچنین این انجمن با هدف ایجاد همدلی و وفاق، فارغ از هر نوع تمایلات شخصی، سیاسی و گروهی بین همدانی های ساکن مرکز و همه همدانی هایی که هنوز احساس تعلق خاطر به زادگاهشان همدان دارند ایجاد گردیده است که امیدواریم بتوانیم در یک فضای بسیار خوب، بخشی از گمشده های عاطفی و تعلقات خاطرمان را که بخاطر دغدغه های روزمره زندگی به دست فراموشی سپردیم بازیابی نموده و از بار روانی غربت نشینی و الام دلهایمان بکاهیم.

وی بیان داشت: بهترین راهکار همین بس که انجمن به عنوان زبان رسا و گویای همدان قادر خواهد بود با کمک و مشورت مسئولین استانی و نفوذ در بدنه دولت ضرورت ها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی در قالب نشست های مکرر و دسته بندی آنها به عنوان خواسته های به حق مردم مسئولین کشوری مطالبه نماید و حداقل استان در معادله تصمیمات کشوری قرار گرفته شود.

پارسیان اظهار داشت: امید داریم با یک نگرش جدید گرد هم آییم و دست به دست هم دهیم تا سرزمین خود را آباد کنیم. یقین بدانید مردم ما با چشمانی تیزبین نگاره‌گر امور هستند و تفاوت‌ها را به خوبی حس می‌کنند. به امید روزی که ما هم نیز جزء استان‌های مدرن و اقتصادی کشور باشیم.

محمد رضا پارسیان در پایان گفت: در راستای اهداف عالیه انجمن دست تک تک عزیزان همدانی در استان همدان و نیز هم استانی های ساکن در تهران اعم از اسدآبادی ها، بهاری ها، تویسرکانی ها، رزنی ها، فامنینی ها، کبودرآهنگی ها، ملایری ها، نهاوندی ها و همدانی ها را جهت رسیدن به فضای مطلوب در جمع خانواده بزرگ همدانی ها می فشاریم و امیدواریم این بنیان هر روز بیش از دیروز مستحکم تر و باقیات صالحاتی باشد برای بانیان و همه کسانی که در این راستا کمک می کنند.

گفتنی است، انجمن فرهنگی شعر دوستان هگمتانه به واسطه مطالبات اعضا و چشم اندازهای عمیق مدیریتی، زین پس رویکردی کاملا مستقل در عین رسمیت خواهد داشت و در مسیر اهداف و آرمان های انجمن به فعالیت قدرتمند خود ادامه خواهد داد و نیز جلسات ماهانه انجمن چهارشنبه اول هر ماه از ساعت ١٧ تا ٢٠ در فرهنگسرای شفق تهران واقع در خیابان یوسف آباد برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز