دو مرکز سلامت در پیشوا کلنگ زنی شد

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۱:۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۹۳۸
دو مرکز سلامت در پیشوا کلنگ زنی شد
کلنگ پایگاه سلامت شهید اردستانی محله کهنک و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قلعه سین صبح امروز در پیشوا به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، کلنگ پایگاه سلامت شهید اردستانی محله کهنک و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قلعه سین صبح امروز و با حضور شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی، سیدجمال جلیلی معاون سیاسی انتظامی، ا...بخش حبیبی معاون امور عمرانی و سیدعابد سلیمانی مسئول حراست فرمانداری، زینی وند مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مدیران شهرستان به زمین زده شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین کلنگ زنی این پروژه ها گفت: زمین احداث پایگاه سلامت شهید اردستانی در سال 90 طی انعقاد تفاهمنامه ای از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر به شبکه بهداشت و درمان واگذار شد ولی تا به امروز کلنگ زنی آن انجام نشد زیرا که کلنگ زنی بدون بهره مندی از اعتبار لازم، نه تنها نتایج مطلوبی را در بر نخواهد داشت بلکه ممکن است حسن شهرتی که در حوزه بهداشت در سطح کشور وجود دارد را نیز از بین ببرد.

شهنام عرشی بیان داشت: خوشبختانه اعتبارات اولیه احداث این دو مرکز فراهم شده و تلاش مان بر این است که در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسند زیرا که  شهرستان پیشوا در حوزه بهداشت و درمان بیش از این استحقاق آن را دارد و می بایست تلاش های بیشتر و قدم های بهتری برداشته شود.

وی با اشاره به لزوم آسیب های مراکز بهداشتی و درمانی استیجاری گفت: از آنجا که مادران باردار، کودکان و اقشار مختلف مردم از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند، اگر این مراکز در مکان ثابتی قرار داشته باشند بی شک می توانیم در بحث سرمایه گذاری تعمیر و تجهیز گام های مطلوب تری را برداریم.

عرشی افزود: به محض اینکه کار ساخت و ساز این دو مرکز انجام شود تمام امکاناتی که برای حوزه بهداشت تعریف شده است را در این مراکز مستقر می کنیم و امیدواریم با راه اندازی هر چه سریعتر این مراکز، شرمنده کیفیت خدمات به مردم این منطقه نشویم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پیگیری ها و حمایت های فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر کرد و گفت: بیشتر خدمات حوزه بهداشت رایگان است، هر چند که در بحث درمان نیز شرایط بسیار مطلوب تر از گذشته است و اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار حوزه بهداشت شهرستان بایستند و از آن حمایت کنند بی شک ما نیز امکانات خوبی را ارائه خواهیم کرد.

کلنگ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قلعه سین با زیربنای 500 مترمربع  و اعتباری بالغ بر6 میلیارد ریال و پایگاه سلامت شهید اردستانی در محله کهنک با زیربنای 160 مترمربع و با اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال به زمین زده شد.

 

نظر شما