شاهمیری:

تست کوپر برای داوران اجباری شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۹:۰۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۱۴۰۷
تست کوپر برای داوران اجباری شد
داور بین‌المللی والیبال ایران گفت: داوران بین المللی فعال در مسابقات جهانی و قاره ای باید در سال دو بار تست کوپر دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، محمد شاهمیری افزود: از موارد جدیدی که قرار است از ماه آینده انجام گردد، تست کوپر است و داوران بین المللی فعال در مسابقات جهانی و قاره ای باید در سال دو بار تست کوپر (دویدن و آمادگی جسمانی) دهند.

وی درباره دیگر تغییرات قوانین داوری والیبال گفت: از سال آینده قانون جدیدی تست می‎‌شود. بر این اساس خطای دوضرب پنجه در ضرب دوم حذف می‌شود و اگر پاسور پاس دهد و دو ضرب شود، خطا نخواهد بود.

داور بین المللی والیبال ایران تصریح کرد: اگر این قانون جدید در تست تائید شود، خطای دو ضرب در پاس دادن حذف می‌شود. البته بازهم تاکید می کند دو ضرب در پاس دادن نه در ارسال توپ مستقیم به زمین تیم حریف.

شاهمیری که در حال حاضر برای قضاوت در مسابقات جام قهرمانان بزرگ زنان جهان در ژاپن بسر می‌برد، درباره داوران این رقابت ها گفت: هفت داور از کشورهای آرژانتین، آمریکا، ایتالیا، اسلواکی، ایران، تایلند و ژاپن در این رقابت‌ها قضاوت می‌کنند. ویلی پارادایس رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و سونساک رئیس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

داور بین المللی والیبال ایران درباره برنامه های تخصصی و جانبی داوران در رقابت های جام قهرمانان بزرگ زنان جهان گفت: هر روز کلینیک داوری زیر نظر رئیس کمیته داوران برگزار می‌شود و از روز اول نیز سمینارهای روانشناسی زیر نظر دکتر ماتیا روانشناس ورزشی برگزار می‌شود.

شاهمیری درباره قضاوت‌های خودش در این رقابت ها نیز گفت: تاکنون چهار قضاوت در این رقابت ها به عنوان داور اول و دوم داشته‌ام که قضاوت دیدار حساس روز گذشته بین تیم‌های ژاپن و آمریکا از جمله آنان است.

وی ادامه داد: امروز (یکشنبه) و در آخرین روز این رقابت‌ها نیز قضاوت مسابقه حساس بین تیم‌های برزیل و آمریکا را به عنوان داور دوم بر عهده دارم که این تیم ها برای کسب نایب قهرمانی جام قهرمانان بزرگ زنان جهان به مصاف یکدیگر می‌روند. داور اول این مسابقه یورای مکری است.

تیم ملی والیبال زنان چین روز گذشته با کسب چهارمین پیروزی متوالی خود و یک روز قبل از پایان مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز