مسئولان ارشد شهرستان ورامین تأکید کردند:

تلاش برای حل مشکل اشتغال نابینایان

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۷:۵۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۶۵۶
تلاش برای حل مشکل اشتغال نابینایان
جمعی از مسئولان ارشد شهرستان ورامین به مناسبت روز جهانی عصای سفید بر عملکرد ضعیف بهزیستی به عنوان متولی اصلی امور روشندلان و تلاش برای حل مشکل اشتغال نابینایان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان، محمدرضا یوسفی فرماندار، عباسعلی سعیدیان معاون سیاسی انتظامی فرماندار و مهدی پاکدل رئیس دفتر حوزه فرماندار شهرستان ورامین به همراه سیدرضا احمدی رئیس شورای شهر و جعفر اردستانی منتخب اول مردم در شورای اسلامی شهر ورامین، عصر دوشنبه 24 مهر 96 به دعوت هیئت مدیره انجمن نابینایان نگاه روشن در محل این انجمن حاضر شدند و به بررسی مشکلات این قشر جامعه به مناسبت روز عصای سفید پراختند.

در این نشست صمیمی، ابتدا معصومه امیری رئیس هیئت مدیره این انجمن گزارشی از فعالیت ها و اقدام های مسئولان انجمن ارائه کرد و خواستار توجه جدی مدیران ارشد شهرستان ورامین به جامعه نابینایان و معلولان شد.

photo_2017-10-16_21-56-07

داوود شیرکوند مدیرعامل انجمن نابینایان نگاه روشن نیز اعلام کرد که این انجمن از سال 1389 تأسیس شده و حدود 130 عضو دارد که مهمترین مشکل آنها اشتغال است.

عباس نوباغی عضو هیئت مدیره انجمن نیز مشکل عدم مناسب سازی معابر و پیاده راههای شهرستان ورامین را از مهمترین مشکلات این قشر دانست و بر لزوم تسریع در امر بهسازی معابر تأکید کرد.

فاطمه سادات قاری زاده عضو دیگر هیئت مدیره انجمن نابینایان نگاه روشن نیز بزرگترین مشکل انجمن را نداشتن فضای مناسب به عنوان دفتر کار دانست و از تداخل کلاسهای آموزشی مختلف به دلیل عدم مکان مناسب و همچنین سختی تردد نابینایان سخن گفت.

مهدی داوودی دیگر عضو هیئت مدیره نیز درمورد مشکلات ورزش نابینایان و ایاب و ذهاب آنها برای امور ورزشی گلایه کرد و خواستار رسیدگی مسئولان شد.

علیرضا مهدی زاده از فعالان رسانه ای شهرستان ورامین نیز در این نشست، مدرک بالای تحصیلی تعداد قابل توجهی از نابینایان و توانمندی آنها در شغل های مختلف دولتی و غیردولتی شهرستان را یادآور شد و خواستار کمک های ویژه مجمع خیّرین سلامت، شورای اداری و به خصوص بهزیستی  و شهرداری ورامین شد.

photo_2017-10-16_21-56-32

فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان ورامین در ادامه این نشست با انتقاد شدید از عملکرد برنامه ریزان شهرستان که نابینایان را یا می بینند یا نسبت به آنها بی توجهند، اظهار داشت: عملکرد بهزیستی شهرستان ورامین که متولی امور روشندلان است، بسیار ضعیف بوده و در خصوص حل مشکلات این قشر محروم و خاص، تعامل خوبی با دستگاه ها و نهادهای مرتبط نداشته است.

محمدرضا یوسفی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز باید بیشتر به مسائل اجتماعی شهر توجه داشته باشند تا مشکلات معلولان و نابینایان نیز به خوبی دیده شود.

وی تأکید کرد: چهارشنبه همین هفته جلسه ای با حضور نمایندگان روشندلان از همین انجمن نگاه روشن، جمعی از خیّرین و متنفّذین و رؤسای ادارات و نهادهای مرتبط برگزار می شود تا مشکلات و معضلات پیش روی روشندلان بررسی و برای راهکارهای حل آنها تصمیم گیری شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین نیز در ادامه این نشست گفت: در جلسه اخیر کمیته مناسب سازی معابر، برای بهینه سازی خیابانها و پیاده راه ها تصمیم هایی گرفته و راهکارهایی ارائه شد که امید است به زودی عملیاتی شود.

عباسعلی سعیدیان افزود: به شهرداری و شورای شهر ورامین به صورت رسمی اعلام شد که باید مشاوری برای امور نابینایان و معلولان داشته باشند تا معابر و .. برای آنها به صورت اصولی مناسب سازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین نیز در ادامه این نشست بیان داشت: دیدگاه اعضای دور پنجم شورای شهر متفاوت است و به طور حتم برای مناسب سازی معابر و اشتغال روشندلان، تصمیم های مفیدی گرفته خواهد شد.

سیدرضا احمدی ادمه داد: کمیته ای برای ساماندهی مشکلات معلولان و نابینایان تشکیل خواهد شد که زیرمجموعه کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی شورای شهر باشد و نماینده ای از انجمن نابینایان نیز در آن حضور داشته باشند.

photo_2017-10-16_21-56-23

وی تصریح کرد: یکی از پیگیری ها در دو دوره اخیر شورای شهر ورامین ایجاد غرفه های خوداشتغالی برای روشندلان و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده که در دوره پنجم نیز در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شده و امید است در این دوره شکل بگیرد تا بخشی از مشکلات اشتغال نابینایان رفع شود.

منتخب اول مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین نیز در این نشست، ضمن تأکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات نابینایان و جامعه معلولان، بر تأمین فضای مناسب برای گرد هم آمدن این قشر در یکی از بوستانهای مرکزی شهر تأکید کرد.

جعفر اردستانی اضافه کرد: مواد 16 و 17 قانون شهرداریها اجازه می دهد تا به سازمانهای مردم نهاد مانند انجمن نگاه روشن کمک های بشود تا بتوانند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود را تقویت کنند.

وی افزود: کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی شورای شهر ورامین در آینده نزدیک با حضور نماینده روشندلان، تصمیم های خوبی برای حل مشکلات آنها خواهد گرفت.

photo_2017-10-16_21-56-29

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز