ارائه خدمات مشاوره به ۵۹۰۰ مددجوی تهرانی

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۵:۲۱:۴۶
کد خبر: ۶۲۵۹۸۲
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گزارشی از عملکرد حوزه مشاوره و راهنمایی این نهاد در شش‌ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران بابیان اینکه خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است، گفت: از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که در شرایط اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرارگرفته با بهره‌گیری از مشاوره‌ها برای حل مشکل خود استفاده می‌کنند  و مددجویانی که دارای موارد حاد و ویژه هستند به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

وی بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری ۵ هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۲۸۷ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره فردی و سه هزار و ۷۶ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره گروهی استفاده کردند.

کریمی اصل یادآور شد: ۱۶۱ نفر از جوانان در آستانه ازدواج، ۵۰۶ نفر از نوعروسان، هزار و ۹۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۲۰۹ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۱۳ دختر بازمانده از تحصیل، ۵۳ دانشجو دختر و پسر  و ۱۰۴ سالمند تحت مشاوره گروهی قرار گرفتند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران بیان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران همچنین از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از زنان سرپرست خانوار با بهره‌مندی از خدمات مشاوره اقدام به ازدواج مجدد نموده‌اند؛ عنوان کرد: همچنین ۱۰ نفر از متقاضیان متارکه، با ارائه خدمات مشاوره از طلاق جلوگیری به عمل آمد و سه نفر از متقاضیان مشاوره شده در جهت درمان اعتیاد بهبودیافته‌اند و ۲۸ نفر نیز تحت درمان هستند.

کریمی اصل گفت: بسیاری از مددجویان برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند تا بتوانند با مدیریت مناسب فکری و عملی، سبک زندگی خود را تغییر داده و در مسیر موفقیت قرار گیرند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران یادآور شد: هم‌اکنون کمیته امداد استان تهران با ۴۰ مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان نیازمند قرارداد و تفاهم‌نامه دارد که از این تعداد ۲۱ مرکز به‌طور رایگان به جامعه هدف خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

 

نظر شما