رییس اداره بهزیستی شهرستان شهریار:

طرح غربالگری بینایی کودکان ۶-۳ ساله اجرا می شود

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۹:۰۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۶۱۹۷
طرح غربالگری بینایی کودکان ۶-۳  ساله اجرا می شود
طرح غربالگری بینایی کودکان 6-3 ساله با هدف شناسایی کودکان آمبلیوپ ودر معرض خطر معلولیت بینایی همه ساله از ابتدای آبانماه در سراسر کشور اجرا میگردد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، برنامه غربالگری بینایی کودکان 6-3  ساله با هدف شناسایی کودکان آمبلیوپ ودر معرض خطر معلولیت بینایی همه ساله از ابتدای آبانماه در سراسر کشور اجرا میگردد.

خدامعلی نورانی ،رییس اداره بهزیستی شهرستان شهریار گفت: در سال گذشته تعداد 30741 کودک در شهرستان شهریار تحت پوشش این برنامه قرار گرفته که 81 کودک آمبلیوپ و 658 کودک با عیوب انکساری شناسایی شدند.

وی در ادامه اشاره کرد در سال جاری نیز با آموزش حدود 150 مربی و ایجاد بالغ بر 130 پایگاه سنجش بینایی در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی کلیه مدارس ابتدایی سطح شهرستان از اول آبانماه به مدت یکماه آماده غربالگری کودکان 6-3  ساله می باشیم. هزینه غربالگری کودکان در مناطق روستایی رایگان ودر مناطق شهری  2000 تومان می باشد.

نورانی در ادامه افزود: اداره بهزیستی با هدف پوشش حداکثری جامعه هدف و بهره مندی از خدمات پیشگیری ،درمانی وسلامت محور این برنامه خواستار حمایت و همکاری کلیه ارگانها بویژه شهرداری ها ، اسباب رسانه های جمعی ومحلی و....درامر تبلیغات و اطلاع رسانی به خانواده ها جهت آگاهی از آغاز اجرای طرح و اهتمام در مراجعت به پایگاههای سنجش بینایی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز