اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال برای ۴۸ کودک در قرچک

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۱:۴۷:۲۵
کد خبر: ۶۲۸۶۹۵
در شش ماهه نخست امسال ۱۷ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان تومان برای رفع سوءتغذیه ۴۸ کودک کمتر از پنج سال توسط کمیته امداد شهرستان قرچک پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، محمدرضا غضنفری، مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک بابیان اینکه ۴۸ کودک زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه در استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: سلامت روانی و جسمی کودکان تحت حمایت این نهاد از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه توزیع سبد غذایی باهدف بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانوارهای نیازمند انجام می‌شود، افزود: برای بهره‌مندی کودکان مبتلابه سوءتغذیه در شهرستان از خدمات این نهاد  ۱۷ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان در شش ماهه نخست امسال هزینه شده است که همگی این کودکان از خانوارهای غیرمددجوهستند.

غضنفری ادامه داد: کودکان مبتلابه سوءتغذیه کمتر از پنج سال از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این نهاد پس از بررسی‌های لازم تأیید نیازمندی‌های خانوار، سبد غذایی بین آنها توزیع می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک بیان کرد: آموزش‌های لازم به مادران این کودکان مانند اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد، شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی، نحوه طبخ و نگهداری بهداشتی غذا توسط کارشناسان بهداشت ارائه‌شده و وضعیت رشد این کودکان در هر شش ماه پایش می‌شود.

وی گفت: کارت خرید سبد غذایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه ماهیانه به ارزش ۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان و برای کودکان خانوارهای نیازمند شهرستان شارژ می‌شود و والدین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد با این طرح هستند، سبد غذایی این کوکان، شامل حبوبات، انواع مغزها و گوشت را تهیه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز