رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان خبرداد:

رهاسازی یک بهله سارگپه در حوزه شهرستان بهارستان

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۰:۰۵:۲۰
کد خبر: ۶۳۳۷۴۶
رهاسازی یک بهله سارگپه در حوزه شهرستان بهارستان
شیدا اکار گفت: این شهرستان فاقد مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان می باشد ولی به دلیل وجود رودخانه های فصلی و قرارگیری در مسیر مهاجرت پرندگان، گاها انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری در بخش های مختلف آن دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، شیدا اکار در تشریح خبر  رهاسازی یک بهله سارگپه در حوزه شهرستان بهارستان اظهار داشت:طی تماس تلفنی آتش نشانی صالحیه مبنی بر کشف یک بهله پرنده شکاری، نیروهای این اداره به محل آتش نشانی اعزام و پرنده مذکور که به تشخیص کارشناسان از گونه سارگپه بوده را تحویل گرفتند.

وی در ادامه ضمن یادآوری اینکه سارگپه در زمره پرندگان حمایت شده می باشد و شکار یا نگهداری غیرمجاز آن غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد، افزود: پس از بررسی های لازم و اطمینان از سلامت و قابلیت رها سازی ، سارگپه مذکور توسط کارشناسان در اطراف رودخانه شور به دامان طبیعت بازگشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان تصریح کرد: این شهرستان فاقد مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان می باشد ولی به دلیل وجود رودخانه های فصلی شادچای و سیاب و همچنین قرارگیری در مسیر مهاجرت پرندگان، گاها انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری در بخش های مختلف آن دیده می شود، لذا ضمن تشکر از دوستداران حیات وحش ساکن در شهرستان که تاکنون با اطلاع رسانی به موقع، در مورد پرندگانی که دچار آسیب شده و یا از زیستگاه اصلی خود خارج شده بودند با این اداره همکاری نموده اند ، از همکاری نیروهای آتش نشانی شهر صالحیه نیز قدردانی می نمایم.

لازم به ذکر است سارگپه در زمره پرندگان شکاری قرار دارد، از عقاب کوچک تر بوده و جثه ای متوسط و توپُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت و دارای بالهای پهن و دمی کوتاه ، که رنگ پر و بال آن بسیار متنوع است. در نواحی جنگلی با درختان پراکنده و کشتزارها به سر برده و روی صخره های ساحلی، درختان و اراضی ناهموار آشیانه می سازد و از ارتفاع پایین، روی شکارهای کوچک مانند خرگوش و گاهی نیز پرندگان، جهیده و آنها را شکار می کند همچنین به لاشه و مردار علاقه دارد و از آنها نیز تغذیه می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز