مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران تاکید کرد:

مشاوره های پیش از ازدواج برای افراد جامعه و کارمندان

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۳:۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۴۵۲۵۲
مشاوره های پیش از ازدواج برای افراد جامعه و کارمندان
سیاوش شهریور گفت: باید در حوزه آموزش ها و مشاوره های پیش از ازدواج و همچنین مشاوره های پیش از ازدواج برای افراد جامعه و کارمندان دستگاه ها اقداماتی در استان تهران و سراسر کشور انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران،سیاوش شهریور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در حاشیه دوازدهمین ستاد فرهنگی اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه میزان طلاق در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشت اگرچه در زمینه ازدواج نیز با کاهش روبرو بودیم.
 
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که دو برنامه مهم را در استان تهران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام دهیم، تصریح کرد: اولین برنامه از همه نیروها، امکانات و ظرفیت های موجود در استان تهران را با هم‌افزایی، هماهنگی و همکاری متقابل در مسیری قرار دهیم که یک کار ویژه در حوزه مداخله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان تهران انجام دهیم.
 
شهریور در ادامه اظهار کرد: کار دوم که بسیار ارزشمند و قابل توجه است این است که ما بتوانیم نظریه های کارشناسان دستگاه های مختلف را در حوزه های پیشگیری در همه بخش ها شنیده و مورد استفاده قرار دهیم و همچنین این نظریه ها را در صورتی که کارکردهای ملی و استانی داشته باشد از طریق بخشنامه به سایر دستگاه ها ابلاغ کنیم.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران افزود: باید در حوزه آموزش ها و مشاوره های پیش از ازدواج و همچنین مشاوره های پیش از ازدواج برای افراد جامعه و کارمندان دستگاه ها اقداماتی در استان تهران و سراسر کشور انجام دهیم.
 
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: ما باید از فضای مجازی به عنوان یک سرمایه اجتماعی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم و بتوانیم شیوه‌های تربیتی را از این رویکرد کم هزینه به مردم ارایه و معرفی کنیم.
 
شهریور با بیان اینکه ما باید شیوه های سبک زندگی و مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم، بیان کرد: قطعا راه سومی را که باید جدا از پیشگیری و مداخله مدنظر داشته باشیم، توانمندسازی و ارایه آموزش های کیفی برای کامیابی در زندگی برای همه مردم به ویژه نسل نو، دانش آموزان و دانشجویان است.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه حاشیه نشینی، اعتیاد و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب های مورد توجه در ستاد فرهنگی اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران است، اظهار کرد: ما این آسیب ها را به صورت تخصصی و بخش بخش بررسی می کنیم تا در همه حوزه ها به توفیقات خوبی نایل شویم.
 
وی با بیان اینکه فعالیت های کلیه دستگاه های مربوطه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رصد و ارایه می شود، اذعان کرد: این دستگاه ها موظف هستند که کمیته هایی ذیل تقسیم کار ملی برای کاهش آسیب را تشکیل و گزارش آن را به استانداری ارایه دهند که قطعا این گزارش ها به وزارت کشور داده خواهد شد.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز