رییس بیمارستان فوق تخصصی میلاد لاهیجان:

هدف از ایجاد این مجموعه ، خدمت رسانی شایسته در حوزه ی درمان برای مردم شرق گیلان است

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۰۹:۰۱:۴۸
کد خبر: ۶۴۵۸۹۵
هدف از ایجاد این مجموعه ، خدمت رسانی شایسته در حوزه ی درمان برای مردم شرق گیلان است
دکتر جلال جلالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت، هدف از ایجاد این مجموعه ، خدمت رسانی شایسته در حوزه ی درمان برای مردم شرق گیلان است.

به گزارش خبر گزاری برنا دکتر جلال جلالی رییس بیمارستان  تخصصی و فوق تخصصی میلاد لاهیجان در جمع خبرنگاران در خصوص این بیمارستان اظهار داشت،این بیمارستان  در حال حاضر برای 177 تخت مجوز دارد که در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و در زیر بنای 13 هزار متر و در شش طبقه ساخته شده است .همه بخشهای تخصصی و فوق تخصصی را داراست و در دو فاز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: فاز اولاین بیمارستان، در هشتاد تخت و در گام دوم به 140 تخت خواهد رسید و در فاز دوم ، بخش قلب باز فعال خواهد شد و فاز دوم مربوط به استقرار دستگاه آنژیو گرافی و قلب باز خواهد بود که زمان آن یکسال بطول می انجامد.

جلالی ادامه داد : ان شالله در هفته های آتی این بیمارستان افتتاح می گردد و تا پایان آذر ماه یا ابتدای دیماه بیمارستان میلاد راه اندازی خواهد شد .

وی اضافه کرد: این شرکت در سال 86 ثبت شده و مجوز آن نیز در همان سال اخذ و زمین نیز خریداری گردید و تایید نقشه های معماری بیمارستان در حدود دو سال به طول انجامید. در سال 88 همزمان با میلاد حضرت قائم عجل الله ، کار عملیاتی ساخت بیمارستان آغاز شد .

وی ادامه داد: برای اخذ وام بانکی یک وقفه ی هشت ماهه در ساخت ایجاد شده و از سال 90 تا کنون ساخت بیمارستان به طول انجامید.

جلالی اذعان داشت: در حدود 18.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این پروژه اخذ گردید و میزان هزینه ای که برای ساخت بیمارستان میلاد صرف شده است 100 میلیارد تومان می باشد.

وی گفت : این بیمارستان بیش از 90 سهامدار دارد .موسسان این بیمارستان ده نفر هستند  دکتر سیاوش  ولی زاده، دکتر زهرا اخوان ، جلال جلالی ، دکتر اکرامی ، دکتر خرازی ، دکتر میرمحمد جلالی ، خانم دکتر سلیمانی ، دکتر لطیفی ، دکتر مشتاق و دکتر مهر موحد . .

وی با بیان اینکه در شرق گیلان نیاز به وجود یک بیمارستان خصوصی مجهز احساس می گردید ، عنوان کرد : ایده ایجاد بیمارستان میلاد با تکیه بر ضرورت و لزوم یک بیمارستان مجهز خصوصی شکل گرفت چون تنها بیمارستان خصوصی در لاهیجان ، بیمارستان شفا می باشد و نیاز به خدمات رسانی یک مرکز مجهز در شرق گیلان احساس می گردید.

جلالی با اشاره به پیش بینی های لازم در ساخت بیمارستان میلاد و استحکام آن خاطر نشان کرد : در ابتدای کار احداث این ساختمان ، مجوز بیمارستان 60 تخت اخذ گردید اما این بدان معنا نبود که پیش بینی های لازم برای گسترش و افزایش تعداد تخت های بیمارستان لحاظ نشده باشد بلکه ما با دیدی باز و آینده نگر ، بنای این ساختمان را طوری پایه ریزی کردیم که استحکام لازم را داشته باشد و تمامی استاندارهای لازم بیمارستانی در این مجموعه در نظر گرفته شده چون بیمارستان میلاد محدوده منطقه ی شرق گیلان را خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود : عقیده داریم که این مجموعه می تواند نیاز کل شرق گیلان و حتی غرب مازندران را برآورده کند و بخش قلب باز که برای این بیمارستان تدبیر شده بخشی است که تنها در مرکز استان وجود دارد و مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شده است.

جلالی در زمینه ی امکانات و بخشهای تخصصی بیمارستان میلاد گفت: دو بخش آی سی یو در هشت تخت ( 16 تخت )  ، 5 تخت آی سی یو  open heart ، پنج پست آنژیو ، بخش NICU مربوط به نوزادان در ده تخت و بخش های ویژه را در بیمارستان لحاظ کردیم. در بخش مامایی تمامی امکانات زایمان در آب در این بیمارستان در نظر گرفته شده است و فکر می کنیم که  چنین مجموعه ای که در شان مردم عزیز لاهیجان و شرق گیلان باشد نیاز دارند.

وی در زمینه بحث توریسم درمانی اظهار داشت: یک بخش ویژه برای توریسم درمانی در نظر گرفته شده و تمام امکانات برای آنان لحاظ شده است. اساسا ساختار آن به منزله ی یک بخش ccu خصوصی است و چهار سوییت در سازه ی شمالی بیمارستان برای همراهان بیمار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در خصوص استاندارهای توریسم درمانی با سازمان گردشگری هماهنگی های لازم صورت گرفته و نامه نگاری ها انجام شده و در حال اخذ گرید پنج (grade 5 ) توریست درمانی هستیم.

وی در خصوص پوشش بیمه ای بیمارستان میلاد عنوان کرد: آمادگی لازم برای همکاری و منعقد کردن قرارداد با بیمه ها پس از شروع بکار بیمارستان و اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

وی یکی از شاخصه های بیمارستانها را مبحث سازه و معماری خواند و تصریح کرد : علاوه بر داشتن معماری خاص و استحکام سازه ای یک بیمارستان ، توجه به آیتم های بهداشتی و درمانی از نکات حایز اهمیت در یک بیمارستان است که سعی بر آن شده که این آیتم ها در خصوص بیمارستان میلاد به نحو شایسته ای در نظر گرفته شود .

وی ادامه داد: تمامی امکاناتی که ممکن است بیماران و همراهان بیمار به آن نیاز داشته باشند منجمله  داروخانه ، فروشگاه تجهیزات پزشکی ، عینک فروشی ، مرکز تجاری ، کافی شاپ ، صرافی برای مبحث توریسم درمانی ،کتاب فروشی ، گل فروشی  و  ... در بیمارستان میلاد در نظر گرفته شده است .

رییس بیمارستان میلاد اظهار کرد: این بیمارستان دارای دو کافی شاپ یکی در لابی و دیگری در طبقه ی  چهارم با تراس باز در نظر گرفته شده تا بیمار بتواند هر چه سریعتر به جامعه برگردد و احساس بیمار گونه نداشته باشد و از فضای سبز و طبیعت اطراف لذت ببرد.

جلالی خاطر نشان کرد: شاید یکی از بخش هایی که می توان قسمت سخت فعالیت بیمارستان خواند ارایه خدمات بهینه و نیروی انسانی است.

وی در زمینه جذب پرسنل بیمارستان عنوان کرد: در بحث جذب نیروی انسانی سخت گیری های داریم. از اسفند سال 93 جذب نیرو انجام شده و سه آزمون در این خصوص برگزار شده است.در گام اول 450 نیرو جذب می شوند و در آغاز بکار بخش دوم تعداد نیروها به 650 نفر هم خواهد رسید و البته این پرسنل منهای کادر پزشکی است.

جلالی با اشاره توانمندی های بخش خصوصی در زمینه درمان گفت: برخی از خدمات می تواند توسط دولت به بخش خصوصی واگذار و برون سپاری  و این خدمات خریده شود و این در حالی است که به بخش دولتی درمانی یارانه پرداخت می شود که البته آن نیز به درستی پرداخت نمی شود.

وی در پایان از همه ی مسوولین استانی و شهرستانی که در جهت به ثمر رسیدن این پروژه همکاری و تعامل داشته اند ، قدردانی کرد و گفت: امیدوارم که مسوولین محترم عنایت و توجه ی ویژه ای به چنین پروژه ای که در نوع خود در شرق گیلان بی نظیر است داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز