به ریاست استاندار تهران:

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۴۷۳۶۶
جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی تشکیل شد
محمدحسین مقیمی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی تاکید کرد، هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بیسوادان و حذف بیسوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور سیاوش شهریور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری،باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران،فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان و اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه موضوع بررسی وضعیت و آمار تعداد بیسوادان استان تهران در دستور کار قرار گرفت. براساس آمار ارائه شده تعداد ۹۰ هزار نفر در شهر تهران و ۱۶۲ هزار نفر در ۱۴ شهرستان استان تهران بیسواد هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم مردم را در سوادآموزی یاری کنیم گفت: هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بیسوادان و حذف بیسوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

مقیمی ادامه داد: طی یک برنامه ریزی با همکاری دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش،کمیته امداد،بهزیستی،سازمان زندانها،شهرداری،شورای شهر و با برنامه ریزی فرمانداری ها،بخشداری ها و دهیاری ها در استان تهران باید در جهت ریشه کن کردن بیسوادی وارد شد.

وی بر نقش مهم صدا و سیما در ترویج سوادآموزی نیز تاکید کرد.

براساس دستور استاندار در این جلسه مقرر شد؛ آموزش  تعداد ۹۰ هزار بیسواد شهر تهران با همکاری شهرداری در دستور کار قرار بگیرد که طبق آن سهم مناطق ۱۹ گانه تهران طی ۴ سال به طور متوسط حدود یکهزار و ۲۰۰ بیسواد است که در جهت سوادآموزی این گروه اقدام شود.

همچنین مقرر شد با همکاری دستگاه های استانی وضعیت اشتغال و زندگی هریک از بیسوادان در شهر تهران مشخص شود تا متناسب با آن هریک از دستگاه های بهزیستی،شهرداری،کمیته امداد،و سایر بخش ها برای ریشه کن کردن بیسوادی وارد شوند.

در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از شهردار منطقه،مدیر آموزش و پرورش منطقه،معاون فرماندار،معاون نهضت سواد آموزی،اداره کار،بهزیستی،کمیته امداد امام(ره) در شهر تهران تشکیل شود و هر سه ماه یکبار گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای آموزش بیسوادان برای شورا ارسال شود. همچنین با دستور استاندار مصوب شد این کمیته در برش شهرستانی نیز در هریک از ۱۴ شهرستان استان به جز تهران و شمیرانات تشکیل شود تا در جهت رفع بیسوادی در میان ۱۶۲ هزار نفر در ۱۴ شهرستان استان اقدام شود  تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم ۲۵۲ هزار بیسواد در استان تهران را از چرخه بیسوادی خارج کنیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز