با حضور مدیرکل بحران استان تهران:

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در ورامین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۱:۵۸:۳۱
کد خبر: ۶۴۷۴۰۶
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در ورامین برگزار شد
فرماندار شهرستان ورامین گفت، در مقابله با بحران ، شرایط اقلیمی نیز باید در نظر گرفته شود چرا که نیازهای منطقه ای مانند ورامین قطعا با نیازهای منطقه ای همانند کرمانشاه متفاوت است .

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران،در این جلسه که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین برگزار شد ، مسائل مربوط به بحران در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار ورامین در این جلسه گفت : زمان وقوع حادثه ای نظیر زلزله، موقع بررسی تعداد ادوات، دستگاه ها، راه های دسترسی، نقشه زیرساخت ها و تعداد سکنه هر یک ازمناطق شهری و روستایی نیست و باید این اطلاعات از قبل در اختیار مدیران قرار داشته باشد.
محمدرضا یوسفی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده ، نقشه مدیریت بحران شهرستان ورامین تدوین می شود که در این نقشه ، علاوه بر آمار جمعیتی هر یک از مناطق ، به زیر ساخت ها ، ادوات بخش های دولتی و خصوصی ، راه های ارتباطی و مسائل کلیدی شهرستان نیز اشاره شده است.
وی بیان کرد: در هنگام زلزله کسی که بومی منطقه است از خیابان ها ، معابر ، چاه ها و تراکم جمعیتی در مناطق مختلف خبر دارد ، کسی که از شهر و مناطق دیگر برای امداد رسانی عازم شده که از این مسائل آگاهی ندارد و این عدم آگاهی باعث می شود که کار امداد رسانی به افراد آسیب دیده و امداد رسانی به آن ها با چالش جدی مواجه شود.

یوسفی بیان کرد: در هنگام بروز حادثه ، مسائل امنیتی نیز از اولویت برخوردارند ، پیش از وقوع زلزله مناطق حساس ، شرایط راه ها و معابر و سطح دسترسی افراد به مناطق آسیب دیده باید مشخص شود تا امنیت مناطق حادثه دیده نیز تأمین شود.

وی گفت : هر چند که مردم تلاش دارند تا در هنگام بروز حادثه به امدادگران در یاری رساندن به مردم کمک کنند ولی در بسیاری از مواقع ، ازدحام مردم جز این که کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کند ، ثمره دیگری ندارد که نمونه آن را می توان در حادثه ریزش ساختمان که سال گذشته در ورامین اتفاق افتاده مشاهده کرد که در آن بخشی از توان امدادگران به متفرق کردن مردم صرف شد.

فرماندار ورامین اظهار کرد: در مقابله با بحران ، شرایط اقلیمی نیز باید در نظر گرفته شود چرا که نیازهای منطقه ای مانند ورامین قطعا با نیازهای منطقه ای همانند کرمانشاه متفاوت است .
یوسفی آموزش و آگاه سازی را از مهمترین اولویت های ستاد بحران اعلام کرد و افزود: در جریان زلزله کرمانشاه همگان به نقش اطلاع رسانی در امداد رسانی و کاهش تلفات انسانی و بسیج مردم در کمک به زلزله زدگان پی بردند و باید با استفاده از تکنولوژی های نوین ، به این امر اهتمام داشت.

وی گفت : مسئولان باید از تجربیات موفق کشورهای زلزله خیز استفاده کرده و با بومی سازی این تجربیات ، از افزایش خسارت ناشی از این حادثه طبیعی بکاهند.
وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر ساخت و سازهای جدید گفت : شهرداری، بخشداری و دهیاری ها لازم است تا بیش از گذشته بر امر ساخت و ساز نظارت داشته و با جدیت با احداث سازه های ناامن برخورد کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز