رئیس کمیته امداد منطقه ۱۲ تهران:

همایش کارآفرینی و مدیریت کسب و کار ویژه مددجویان منطقه ۱۲ تهران برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۲:۰۹:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۴۱۴
همایش آموزش کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در جهت شناسائی و معرفی فرصت‌های کسب و کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی ویژه مددجویان کمیته امداد منطقه 12 برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، سید محمدرضا موسوی، رئیس کمیته امداد منطقه ۱۲ تهران با اشاره به برگزاری همایش آموزشی کارآفرینی و اصول و فنون کسب‌وکار برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: این همایش با حضور ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت برگزار شد.

وی افزود: این همایش با محورهای فرهنگ کسب‌وکار، راه‌های شناسایی فرصت‌های شغلی مناسب، تکنیک‌های فروش و بازاریابی کالا و خدمات، آشنایی با اصول موفقیت در کسب‌وکار و پایداری طرح‌ها و مشاغل برگزار و در آن‌یکی از اساتید دانشگاه و فعالان حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار به ایراد سخنرانی پرداخت.

موسوی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: کمک به پایداری و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی برای مددجویان، مجریان طرح‌های خودکفایی و افرادی که در شرف دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی هستند ازجمله اهداف برگزاری این همایش بود.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۲ تهران بابیان اینکه در هشت‌ماهه امسال ۱۳۳ نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، افزود: از این تعداد شش نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی،  ۱۲۰ نفر در پایدارسازی و توسعه و هفت نفر در حرفه‌آموزی دانش‌آموزی، از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی همچنین به کاریابی برای ۲۶ نفر از مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت:: این تعداد مددجوی حمایت در هشت‌ماهه امسال از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کارشده‌اند که از این تعداد ۲۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

موسوی با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای اشتغال و به‌کارگیری مددجویان و فرزندان آن‌ها ادامه داد: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت دو سال برای ایجاد انگیزه کارفرمایان و کارآفرینان برای به‌کارگیری و استخدام مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۲ تهران در مورد شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد، کفت: پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و ۵۰ درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما قبل از شروع به کار مددجو ازجمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز