سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت:

در هشت ماهه امسال ۲۵۱ فقره وام کارگشایی و اشتغال زایی به نیازمندان پاکدشتی پرداخت شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۰:۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۴۷۸۰۱
در هشت ماهه امسال ۲۵۱ فقره وام کارگشایی و اشتغال زایی به نیازمندان پاکدشتی پرداخت شد
مجتبی عبداللهی گفت،251 فقره وام کارگشایی و اشتغال زایی در هشت ماهه امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان واجد شرایط شهرستان پاکدشت پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، مجتبی عبداللهی، سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت با اشاره به پرداخت 251 فقره وام قرض الحسنه در بخش کارگشایی و اشتغال زایی گفت: از این تعداد 143 فقره وام کارگشایی و 108 فقره وام اشتغال زایی از محل صندوق امداد ولایت و سایر بانک‌های طرف قرارداد کمیته امداد است.

وی افزود: در هشت ماهه نخست امسال 143 فقره وام کارگشایی به مبلغ 320 میلیون تومان به مددجویان و مراجعین واجد شرایط از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

عبداللهی با بیان اینکه سقف پرداخت وام‌های کارگشایی پنج میلیون تومان است، افزود: کمک هزینه درمان، ازدواج، خرید و بهسازی و ودیعه مسکن، کمک به خرید لوازم منزل، پرداخت بدهی، کمک هزینه تحصیلی و ایجاد اشتغال از موارد پرداخت وام کارگشایی هستند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت در ادامه بابیان اینکه یکی از رویکردهای کمیته پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد است، گفت: یک میلیارد و 714 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی به 108 خانوار تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی وامدادی در هشت‌ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت‌شده است.

وی به ارائه خدمات آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت مهارتی اشاره کرد و افزود: 461 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان پاکدشت از آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فنی و حرفه‌ای در قالب دوره‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه و حرفه‌آموزی دانش‌آموزی بهره‌مند شده‌اند.

عبداللهی همچنین به کاریابی برای 61 نفر از مددجویان تحت حمایت اشاره و عنوان کرد: این تعداد مددجوی تحت حمایت در همین مدت‌زمان از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کارشده‌اند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت در ادامه به برگزاری همایش بصیرت افزایی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: این همایش در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده با حضور 120 نفر از مددجویان تحت حمایت برگزار شد.

وی گفت: ارائه خدمات فرهنگی در قالب برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده، اردوهای زیارتی و آموزشی و غیره ارائه می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز