حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان؛

تصویب مواد ۲۴ تا ۴۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۹:۲۶:۰۴
کد خبر: ۶۴۹۲۷۱
تصویب مواد ۲۴ تا ۴۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان
سخنگوی کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس از تصویب مواد ۲۴ تا ۴۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در نشست کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ حسن نوروزی درتشریح نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با حضور مسئولانی از وزارت کشور، بهزیستی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و کارشناسانی از مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و گفت: مواد 24 تا 44 این لایحه در نشست امروز تصویب شد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس این مواد قاضی ضمن رسیدگی به پرونده کودک یا نوجوان بزه دیده می تواند طفل را به نهادهای دولتی یا غیردولتی حمایتی معرفی کند و همچنین مددکاران اجتماعی بهزیستی با نظارت مرجع قضایی در صورت لزوم می توانند بر مسائل مربوط به طفل نظارت کنند.

وی ادامه داد: از سویی قاضی می تواند در تصمیمات اتخاذ شده برای معرفی طفل به بهزیستی یا محدودیت هایی که نسبت به قیمومت، ولایت و وصایت قائل شده تجدیدنظر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در صورتی که پدر و مادر طفلی بر اساس مشکلات مربوط به دین یا قاچاق مواد مخدر مورد محاکمه قرار گرفتند طفل را به دادستان یا بهزیستی معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در موارد رسیدگی به جرائم مربوط به والدین طفل دادگاه می تواند این موارد را از جمله سپردن موقت طفل به سازمان بهزیستی، سپردن سرپرستی طفل و نوجوان طبق مقررات، ایجاد محدودیت در اعمال حقوق ملاقات، حضانت، ولایت قیمومت و وصایت انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مواردی که کودک ونوجوان بزهکار بزه دیده نیز باشد دادسرای رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان به جرائم ارتکابی علیه آنان رسیدگی می کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه