رییس سازمان بهزیستی کشور در گردهمایی بزرگ معلولان غرب تهران عنوان کرد :

بستر سازی مناسب برای معلولان در جامعه از اهداف این نهاد است

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۲۱:۵۴:۱۸
کد خبر: ۶۵۰۱۵۴
بستر سازی مناسب برای معلولان در جامعه از اهداف این نهاد است
محسنی بند پی در مراسم گردهمایی بزرگ معلولان غرب تهران گفت : بستر سازی مناسب برای معلولان در جامعه از اهداف سازمان بهزیستی کشور است

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ، محسنی  بند پی ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور در گردهمایی بزرگ معلولان غرب تهران ضمن تقدیر از مسئولان حاضر در جلسه ،خادمین معلولان در سراسر کشور و نمایندگان مجلس به جهت تدارک گردهمایی بزرگ معلولان ،  اظهار داشت: اینکه نمایندگان مجلس پیگیر بستر سازی برای معلولان در کشور هستند بسیار ارزشمند وپسندیده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تلاشهای زیادی در حوزه معلولان و پیشگیری انجام شده ، گفت : یکی از این محور تلاش و کوشش در جهت جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت ها بوده است.

وی با ارایه آماری از خدمات ارایه شده عنوان کرد : در استان تهران بیش از 80 درصد در مراکز شنوایی سنجی  پوشش داشته ایم همچنین در خصوص تنبلی چشم ۸۳درصد و غربال گری ژنتیک در استان تهران نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

محسنی بند پی افزود : فراگیر کردن خدمات امر دیگری است که در حال به سر انجام رساندن  این مورد هستیم تا هر که نیاز به خدمات متنوع بهزیستی بتوانیم پوشش داده و تامین کنیم وی اذعان داشت : از ۴۶هزار اشتغال ، ۲۶هزار نفر معلول بودند و در سال ۹۶اعتباراتی به سازمان بهزیستی برای اشتغال  اختصاص یافت.

وی با اشاره به پیگیری های مجددانه سازمان بهزیستی عنوان کرد : لایحه حمایت در ۳۵ماده به مجلس داده  شده و یکی از این موارد تردد آسان و اجتماع پذیر کردن معلولان در جامعه است و همه دستگاه ها مکلف شده اند .

وی ادامه داد : همچنین بحث استخدام سه درصد است که اگر هر کدام از این تکلیف زمینه اجرایی کردن ان را فراهم میکند

بند پی اضافه کرد : خدمت توانبخشی نیز با این لایحه در تعهدات بیمه پایه  با دفترچه بیمه سلامت قرار خواهد گرفت .

 وی تصریح کرد : ایجاد مشوق ها برای کار آفرینان و بسیاری دیگر از لوایح که این  قوانین میتواند راهگشا باشد .

وی خاطر نشان کرد : مهمترین نقطه کلیدی ،بحث شورای عالی معلولان در کشور است که موارد مرتبط را نظارت و ارزیابی می‌کند .

وی در خصوص مستمری بگیران این سازمان گفت : از اسفند ۹۵ و ابتدای ۹۶ حمایت مجلس و دولت  را برای پرداخت مستمری داشته ایم و در سال ۹۷هم همین گونه خواهد بود

 

خبرنگار: سید علیرضا کیایی

نظر شما
پرونده ویژه