رئیس اداره ورزش و جوانان پاکدشت تاکید کرد:

در حوزه جوانان باید تخصصی فعالیت کنیم

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۸:۰۱:۲۹
کد خبر: ۶۵۰۷۵۰
در حوزه جوانان باید تخصصی فعالیت کنیم
حسین طالقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فعالیت در حوزه جوانان بسیار تخصصی و گسترده است اظهار داشت: افزودن وظایف این بخش به ورزشی ها که پیشینه ای از کار دراین بخش نداشتند غیر کارشناسی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، اولین نشست خبری رسمی رئیس اداره ورزش و جوانان با اصحاب خبر ورسانه با صحبت از چالش چند ساله ادارات ورزش و جوانان کشورآغاز شد .چالشی به نام افزودن پسوند «جوانان» به بخش ورزش آن هم بدون ریالی اعتبار اما با وظایفی سنگین !

حسین طالقانی فعالیت در حوزه جوانان را بسیار تخصصی و گسترده دانست و گفت: افزودن وظایف این بخش به ورزشی ها که پیشینه ای ازکار دراین بخش نداشتند غیر کارشناسی بود.

وی هدف از برگزاری این نشست را تعامل بیشتر جامعه ورزش و خبرنگاران به منظور استفاده از ظرفیت گسترده اصحاب رسانه در توسعه و ترویج ورزش دانست و گفت: خبرنگاران چشمانِ بیدار جامعه و زبان گویای مردم هستند و امیدواریم با کمک خبرنگاران ،ورزشکاران مدال آورِ پاکدشت و قهرمانان شهرستان را معرفی و در زمینه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی  گامهای موثری برداریم .

رئیس اداره ورزش وجوانان پاکدشت گفت: اجرای ماده 88 تا حد زیادی دست ادارات را تهی کرده است و حداقل شکل اجرا و یکسان دیده شدن همه مناطق درآن باعث گران شدن ورزش و وجود مشکلاتی در این زمینه  باشد.

وی پاکدشت را در برخی رشته های ورزشی سرامد دانست و گفت: در زیرساخت و دارابودن پیستهای سوارکاری جزو بهترین های استان تهران هستیم و رشته هایی چون کشتی ،فوتسال و شمشیربازی و موی تای ملی پوش داریم اما در رسانه ها کمتر به آن پرداخته میشود و این وظیفه برعهده رسانه هاست که برای معرفی پاکدشت در کنار ما باشید .

یک مکان سند دار ورزشی در پاکدشت وجود ندارد!

حسین طالقانی به مشکلات حقوقی سالن هایی چون فرون آباد و حصارامیر اشاره کرد و گفت: در شهر فرون آباد که از محروم ترین نقاط شهرستان است تنها همین سالن وجود دارد که برای ان حکم قلع و قمع صادر شده بود و من در بدو ورودم به اداره با این مشکلات مواجه بودم  که با رایزنی هایی که صورت گرفت اکنون در حال توافق با مالک هستیم .در واقع باید بگویم هیچ زمین یا سالن سنددار در اداره ورزش و جوانان وجود ندارد و همین مساله مشکلات حقوقی زیادی را برای اداره ایجاد میکند .

وی تقویت ساختاری هیاتها و فعال کردن کمیته های تخصصی آنها،اصلاح ساختار اداری، بهسازی ساختمان اداره و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی به ویژه رقابتهای آینده سازان را از اقدامات هفت ماهه خود برشمرد و گفت: برای گذر از حالت سنتی ورزش و روز آمد شدن آن نیاز به فعالیت آموزشی است لذا با هماهنگی هیاتها ،دوره های متعدد آموزشی مربیگری و داوری در چند رشته ورزشی برگزار شده است .

رئیس اداره ورزش و جوانان در پاسخ به خبرنگاران در خصوص مشکلات ورزشِ جانبازان و معلولان در سالن آزادگان اظهار کرد: برای ورزش معلولان و جانبازان اهمیت زیادی قائل هستیم اما با توجه به محدودیت منابع مالی برای تجهیز سالن به همپوشانی و همکاری ادارات بهزیستی و بنیاد شهید و جانبازان نیازمندیم .

این مقام مسئول نیاز به حضوربخش خصوصی به عنوان حامی و اسپانسر مالی در کنار تیم های ورزشی و هیاتها را ضروری دانست و گفت :هیاتها به عنوان بازوان اداره باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند چرا که بودجه اداره تکافوی درخواست هیاتها نیست .

وی در پایان نقدی برعملکرد شوراها و شهرداری های سه شهر پاکدشت داشت و گفت: درحال حاضر روستاهای پاکدشت از لحاظ ورزشی (زیرساخت واجرا) از هرسه شهر ما برخوردارتر هستند این درحالی است که هیچ کدام از این روستاها به اندازه این سه شهر درآمد ندارند.

حسین طالقانی در پایان خبر خوشی هم برای ورزش دوستان منطقه قوهه و شهرک انقلاب داشت و گفت: بودجه خرید انشعابات سالن های ادارات ورزش و جوانان تصویب شده اما هنوز تخصیص داده نشده و به محض تخصیص آن، انشعاب دو سالن قوهه وسالن  امام سجاد(ع) در اولویت خرید انشعاب قرار می گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز