مشارکت خیران در خدمت رسانی به خانوارهای مددجو مؤثر است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۹:۳۳:۱۷
کد خبر: ۶۵۰۸۲۲
مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد موجب هم افزائی برای رسیدگی موثر به خانواده های تحت حمایت این نهاد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، مجتبی عبداللهی، رئیس کمیته امداد پاکدشت با اشاره به نشست با مدیر و رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد گفت: این نشست با محوریت توسعه مشارکت های مردمی برگزار شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه خدمات حمایتی کمیته امداد در بخشهای مختلف به جامعه هدف با مشارکت خیران اثربخش می شود، افزود: مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد موجب هم افزائی برای رسیدگی موثر به خانواده های تحت حمایت این نهاد می شود و زمینه سازی برای مشارکت خیران برای رفع نیازهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از رویکردهای مهم این نهاد است.

رئیس کمیته امداد شهرستان پاکدشت در ادامه با  با بیان اینکه پرداخت وام کارگشایی یکی از خدمات کمیته امداد است که به صورت قرض‌ الحسنه و با در نظر گرفتن نیازهای اساسی مددجویان پرداخت می شود،در مورد نحوه سپرده گذاری خیران در این صندوق گفت:  نیکوکاران می توانند پس از سپرده گذاری، فرد نیازمند به وام را به صندوق معرفی و صندوق قرض الحسنه به عنوان کارگزار وام مورد نظر را به درخواست کننده پرداخت کند.

وی  افزود: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی آغاز به فعالیت کرده و به صورت مستقل در زمینه‌های عملیات مالی، جذب سرمایه و سپرده خیران در قالب قرض الحسنه، کاهش زمان انتظار دریافت خدمات نیازمندان، شناسایی دقیق و ارائه تسهیلات، ترویج سنت حسنه و واجب فراموش شده قرض الحسنه و غیره در حال خدمت رسانی به جامعه هدف و اقشار نیازمند است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 224 فقره وام کارگشایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، افزود: برای این تعداد وام 560 میلیون تومان پرداخت شده است.

عبداللهی عنوان کرد: معرفی مددجویان و نیازمندان واجد شرایط در جهت ایجاد اشتغال، هزینه‌های ازدواج، مسکن، کمک هزینه تحصیل توسط ادارات کمیته امداد سطح استان است و پرداخت تسهیلات از طریق صندوق قرض الحسنه امداد  انجام می شود.

 

نظر شما