رئیس کمیته امداد منطقه ۷ تهران:

۲۲۳ فقره وام کارگشایی به نیازمندان منطقه ۷ تهران پرداخت شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۱:۰۶:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۱۵۲
۲۲۳ فقره وام کارگشایی به نیازمندان منطقه ۷ تهران پرداخت شد
در 9 ماهه نخست امسال 223 فقره وام کارگشایی به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط منطقه 7 تهران به مبلغ 674 میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، احمد شریفی، رئیس کمیته امداد منطقه 7 تهران با اشاره به اینکه 795 خانوار از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: در 9 ماهه نخست امسال 223 فقره وام کارگشایی به مبلغ 674 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط از محل صندوق امداد ولایت پرداخت شد.

وی افزود: کمک‌هزینه درمان، ازدواج، خرید و بهسازی و ودیعه مسکن، کمک به خرید لوازم منزل، پرداخت بدهی، کمک‌هزینه تحصیلی و ایجاد اشتغال ازجمله موارد پرداخت وام کارگشایی هستند.

شریفی به پرداخت 13 کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و سه هدیه ازدواج اشاره و بیان کرد: در 9 ماهه نخست امسال با پرداخت 46 میلیون و 800 هزار تومان 16 مددجوی تحت حمایت به خانه بخت رفته‌اند.

رئیس کمیته امداد منطقه 7 تهران افزود: کمیته امداد به‌منظور تسهیل ازدواج مددجویان به دختران تحت حمایت این نهاد، دختران خانوارهای نیازمند غیر مددجو ، بانوانی که قصد ازدواج مجدد دارند کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و به پسران خانوارهای تحت حمایت هدیه ازدواج به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های ازدواج آسان باهدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر خدمات کمیته امداد به زوج‌های تحت حمایت این نهاد است.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات نظام‌وظیفه به سه مددجوی تحت حمایت این نهاد در 9 ماهه نخست امسال ارائه‌شده است، افزود: این تعداد به علت کفالت مادر از تسهیلات نظام‌وظیفه بهره‌مند شده‌اند.

رئیس کمیته امداد منطقه 7 تهران گفت: معافیت از خدمت سربازی برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار و معاش آن‌ها فراهم شود، معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

وی همچنین به صاحب‌خانه شدن دو خانوار تحت حمایت در منطقه 7 تهران اشاره کرد و گفت: برای صاحب‌خانه شدن این تعداد 43 میلیون تومان از محل منابع امدادی هزینه شده است.

شریفی بیان کرد: هزینه خرید مسکن از پرداخت تسهیلات بلاعوض کمیته امداد تا سقف 25 میلیون تومان، وام کارگشایی تا سقف 10 میلیون تومان، مشارکت خیران و آورده مددجو تأمین می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه 7 تهران، افزود: همچنین برای تعمیر و بهسازی مسکن دو خانوار تحت حمایت سه میلیون و 333 هزار تومان در 9 ماهه نخست امسال هزینه شده است.

وی بابیان اینکه سالیانه نسبت به ارائه انواع معافیت‌های قانونی مددجویان در اخذ انشعابات آب، برق و فاضلاب اقدام می‌شود، ادامه داد: معافیت پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات شامل پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب برای یک‌بار در واحد مسکونی با رعایت تمامی استانداردهای الگوی مصرف ارائه می‌شود.

شریفی، بیان کرد: در 9 ماهه نخست امسال در قالب اجرای طرح معافیت جامعه هدف این نهاد از هزینه انشعابات، یک خانوار تحت حمایت در منطقه 7 تهران از این تسهیلات به‌طور رایگان استفاده کرده‌اند که در بخش فاضلاب است.

رئیس کمیته امداد منطقه 7 تهران به پرداخت کمک‌های موردی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در حمایت از خانوارهای نیازمند پرداخت کمک‌های موردی است که در مواردی ازجمله خرید و تعمیر لوازم‌خانگی، اجاره مسکن، درمان، آموزشی و کمک‌هزینه زندگی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی گفت: در 9 ماهه نخست امسال هزار و 72 کمک‌هزینه موردی به خانوار تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط به مبلغ 76 میلیون و 949 هزار تومان پرداخت‌شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز