در جلسه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرستان پردیس مطرح شد:

لزوم رسیدگی به وضعیت کودکان کار در شهرستان

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۰:۴۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۰۴۱۶
لزوم رسیدگی به وضعیت کودکان کار در شهرستان
جلسه ستاد ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و متکدیان شهرستان پردیس به ریاست صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، جلسه ستاد ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و متکدیان شهرستان پردیس به ریاست صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار برگزار شد.

روسا و نمایندگانی از بخشداری ها، شهرداری ها و ادارات بهزیستی، شرکت عمران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی، ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و رئیس شورای شهرستان در این جلسه که بررسی جوانب مختلف و راه کارهای جمع آوری متکدیان اتباع خارجی و ساماندهی کودکان کار اختصاص داشت، حضور داشتند.

معاون فرماندار پردیس در ابتدای این جلسه با اشاره به حضور و فعالیت اتباع بیگانه که با تکدی گری در حاشیه راه ها و سطح شهر موجب برهم خوردن آرامش شهروندان می شوند گفت: جمع آوری اتباع بیگانه غیرمجاز با توجه به جرم بودن تکدی گری می تواند در این راستا نقش مهمی داشته باشد و شهرداری ها و فرماندهی انتظامی شهرستان باید در این زمینه به طور جدی ورود پیدا کنند.

وی در ادامه به نقش ادارات حمایتی در پوشش کودکان کار اشاره کرد و گفت: براساس تدوین دستورات و احکام لازم در کمیسیون اجتماعی مجلس، شناسایی، غربالگری و ساماندهی وضعیت معیشت و تحصیلات کودکان کار باید به اجرا درآید.

در ادامه نمایندگان ادارات بهزیستی و کمیته امداد به بیان گزارش اقدامات خود پرداختند و در پایان مقرر شد ایجاد زمینه ادامه تحصیل و نگهداری کودکان کار بدسرپرست در مدارس شبانه روزی و تحت پوشش قرار دادن کودکان کار توسط ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی به انجام برسد.

بررسی وضعیت کودکان شاغل در کارگاه های سطح شهرستان و همکاری نزدیک شهرداری بومهن با فرماندهی انتظامی شهرستان برای جمع آوری متکدیان اتباع بیگانه از مصوبات این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز