معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رباط کریم :

بستر ساخت و سازهای غیرمجاز باید برچیده شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۱:۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۴۳۷
بستر ساخت و سازهای غیرمجاز باید برچیده شود
امینی از دستگاهها به ویژه دستگاههای متولی صدور پروانه های ساختمانی خواست حتماً مقررات ایمن سازی را فراهم نمایند و بستر ساخت و سازهای غیرمجاز را برای متقاضیان فراهم نکنند

به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، محمد امینی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با  ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان که با حضور بخشدار مرکزی رباط کریم ؛ اعضای ستاد، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران برگزار شد ضمن خیرمقدم به اعضا آغاز سال میلادی را تبریک گفتند.

وی تصریح کرد:  همانگونه که جلسات قبل  بارها تاکیدشده  گناهی بزرگتر از این نیست که نسبت به ساخت و سازها بی توجهی شود . عدم بی توجهی به این مهم جان و مال انسانها را تحت الشعاع قرار می دهد
امینی ضمن اشاره به وقوع زلزله های اخیر در استان تهران و البرز و تعدادی از شهرها یاد آور شدند جایگاه ساخت و سازهای و مقاوم سازی با وقوع این زلزله ها خود را بخوبی نشان دادند. وقایع اخیر به همه ما خصوصاٌ ادارات متولی صدور مجوز و یا پایانکار از جمله شهرداریها، دهیاریها، سازمان نظام مهندسی و... یادآوری کرد می بایست ضوابط و مقررات ساختمانی را جدی بگیریم و به هیچ عنوان اجازه ساخت و سازهای غیراصولی را ندهیم.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: امروز چگونگی عملکرد ما مسئولین و تصمیمات ما بسیار حائز اهمیت می باشد و ساخت و سازها از نکات مهم در کشور می باشد زیرا با جان و مال مردم سرو کار دارد.

امینی از دستگاهها به ویژه دستگاههای متولی صدور پروانه های ساختمانی خواست حتماً مقررات ایمن سازی را فراهم نمایند و بستر ساخت و سازهای غیرمجاز را برای متقاضیان فراهم نکنند.
وی همچنین تاکید کرد شهرداری ها به ساخت وسازها نگاه درآمدی نداشته باشند و علیرغم عدم برخورداری از درآمد های پایدار اهمیت موضوع را در پیگیری های خود لحاظ نمایند.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رباط کریم همچنین گفت: ساخت و سازها از مقوله مهم در کشور هستند و مسئولین نظام باید با جدیت و سو اهمیت مرحله به مرحله پیشرفت ساختمانها را نظارت کنند و گزارشات لازم را به دستگاههای متولی ارسال کنند.

وی اذعان داشت مبنای ما که در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم ارتباطات دینی است اگر بنده یک روز هم مدیر هستم می بایست برای آینده برنامه های بلند مدت تدوین کنم تا آیندگان ادامه دهنده راه ما باشند.

امینی ضمن اشاره به مطالبات تنی چند از باغداران که دارای باغهایی دایر و مشجر هستند مبنی بر تبدیل دیوارهای گلی باغها و نوسازی آنها که در اختیار مدیریت شهری قرار نگرفته و با مراجعه به بخشداری خواهان دریافت مجوز بهسازی هستند در زمره وظایف ماست که از سوی استانداری  محترم تهران موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
 
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد، شهرداری هزینه هایی را که جهت صدور مجوز احداث پارکینگ ساختمانها دریافت می کند می بایست در حساب جداگانه ای جهت احداث پارکینک های عمومی در سطح شهر واریز نماید و دریافتی هایشان در این زمینه صرفا جهت احداث پارکینگهای عمومی هزینه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز