مجوز راه‌اندازی کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی به بنیاد فردوسی اعطا شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۱:۴۱:۰۴
کد خبر: ۶۶۲۴۶۲
مجوز راه‌اندازی کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی به بنیاد فردوسی اعطا شد
یاسر موحدفرد بعنوان دبیر کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی انتخاب شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی با مجوز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تاریخ ۱۳۹۶/۹/۲۵ صادر شده است که پروانه فعالیت آن از سوی علیرضا فاطمیان‌پور (رییس مرکزهای فرهنگی هنری منطقه ۱۲ تهران) به یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی هنری در دی ماه امسال اعطا شد.

برپایه این مجوز رسمی، دبیر کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی، یاسر موحدفرد انتخاب شده است و اعضای شورای مرکزی این کانون فرهنگی هنری شامل علی جواهریان، مریم شفیع‌زاده و یاسر موحدفرد (هیات مدیره بنیاد فردوسی)، مسعود نوری‌فرد (دبیر کانون نقالی بنیاد فردوسی) و محمد نیری (مرشد زورخانه و مدرس بین‌المللی آیین‌های پهلوانی) برگزیده شده‌اند.

کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی در راستای آموزش، پژوهش، ترویج و گسترش این دو هنر و آیین برپایه سندهای ثبت‌های جهانی آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سال ۲۰۱۰ و هنر نقالی در سال ۲۰۱۱ همراه با ثبت جهانی هزاره سرایش شاهنامه که با همکاری نهادهای فرهنگی کشور و بنیاد فردوسی در یونسکو به نام ایران به ثبت رسیده، راه‌اندازی شده است.

شایان ذکر است، کانون هنر نقالی و آیین‌های پهلوانی با مجوز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به کوشش بنیاد فردوسی آغاز به کار کرده است؛ این کانون آمادگی دارد تا پیشنهادهای فرهنگی، هنری و پژوهشی فرهنگ‌دوستان را برای ترویج فرهنگ پهلوانی و گسترش هنر فاخر نقالی اجرایی نماید.

بدین روی در فراخوان‌های گوناگون دوره‌های آموزشی با مدرک معتبر ملی و جهانی برپا خواهد شد و جشنواره‌هایی با همکاری نهادهای فرهنگی، هنرمندان، پهلوانان و پژوهشگران برای ارتقای سطح برنامه‌های در بر دارنده هنر فاخر نقالی و آیین‌های پهلوانی و همنوایی با مرشدان زورخانه و موسیقی کهن ضرب و زنگ برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز