با حضور استاندار تهران:

مراسم تودیع و معارفه فرماندار شمیرانات برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۶:۴۶:۳۰
کد خبر: ۶۶۴۱۹۸
مراسم تودیع و معارفه فرماندار شمیرانات برگزار شد
محمد حسین مقیمی گفت: فرماندار باید امانتدار بیت المال اسلامی باشدو به بیت المال همانگونه نگاه کندکه مولای ما امیرالمؤمنین علی (ع) نگاه می کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  تهران، محمد حسین مقیمی استاندار تهران در جلسه تکریم و معارفه فرماندار شمیرانات که باحضور شخصیت‌های سیاسی مذهبی، معاونین استانداری، مدیران کل استانداری، جمعی از نمایندگان تهران، ری و شمیرانات  در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مدیران شهر برگزارشد، با بیان اینکه پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق الهی است، گفت: برخی از افراد این توفیق را پیدا می‌کنند که مدتی از عمر خود را به خدمتگزاری مردم مشغول شوند و شرایط به‌گونه‌ای برای این افراد فراهم می‌شود که در چارچوب نظامی که احکام حیات بخش و فروزان اسلامی در آن حاکم است، تحت لوای قرآن کریم  و درس گرفتن از زندگی ائمه اطهار(ع) خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند .

 

وی افزود: امروز بعد از چهار سال خدمت صادقانه آقای خان‌محمدی فرماندار سابق شمیرانات درحالی این مسئولیت را ترک می‌کنند که از این فرصت برای پیشرفت، ارتقاء و توسعه جمهوری اسلامی ایران و خدمتگزاری به مردم استفاده کرده‌ اند.

 

مقیمی اظهار امیدواری کرد که فرماندار جدید نیز با همین روحیه و کمک گرفتن از مردم شریف منطقه، علما و صاحب‌نظران و تعامل با دلسوزان انقلاب به ویژه ائمه جمعه و جماعت شهرستان، بزرگان شهر، نمایندگان مردم در مجلس، همکاران ارزشمند فرمانداری و همه کسانی که برای پیشرفت و عظمت جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، بتواند منشاء خدمت بیشتر به مردم باشد.

 

استاندار تهران با اشاره به اینکه فرماندار جدید شهرستان شمیرانات تلاش خواهدکرد برای حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های انقلاب اسلامی، خدمتگزاری صدیق برای مردم باشد، تصریح کرد: لازم است عمل به قانون سرلوحه کار ایشان باشد و هر اقدامی را مستند به قوانین مصوب مجلس و در جهت  اجرای برنامه‌های دولت انجام دهند.

 

 مقیمی عدالت محوری را از اصولی دانست که فرماندار جدید شمیرانات باید بر پایه آن اقدام کند و عنوان کرد: فرماندار باید همه مردم را در شهرستان با یک چشم ببیند و در خدمتگزاری به مردم فرقی بین بالا و پایین شهر و میان محله‌ها، طایفه ها و قوم‌ها نگذارد.

 

 وی پاکدستی  را مهم‌ترین خواسته از فرماندار جدید شمیرانات دانست و تاکید کرد: این پاکدستی در زمان فرماندار پیشین رعایت شد، از امروز که آقای شهریور این مسئولیت را می‌پذیرند باید به پاکدستی خود و همکاران در فرمانداری توجه کنند.

 

استاندار تهران  توجه به  کارآمدی و انجام کار مردم طبق اصول را از وظایف فرماندار شمیرانات برشمرد و گفت: فرماندار باید امانتدار بیت‌المال اسلامی باشد و به بیت‌المال همانگونه نگاه کند که مولای ما امیرالمؤمنین علی (ع) نگاه می‌کرد.

 

مقیمی، اعتدالی عمل کردن و استفاده از فرصت را برای فرمانداران ضروری دانست و افزود: فرماندار باید به عملکرد همه مسئولان شهرستان و کارکنان نظارت کامل داشته باشد،کار مردم باید در زمان معقول به نتیجه برسد و فرماندار باید الگو و نمونه در این موضوعات باشد.

 

استاندار تهران برگزاری به موقع جلسات و توجه به ۶۰ شورایی که فرماندار عضویت آن را به عهده دارد‌‌، مهم ارزیابی کرد و گفت: فرماندار باید برنامه های دولت را کامل و شایسته عملیاتی کند و با ائمه جماعات و نمایندگان مردم و خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان تعامل شایسته داشته باشد.

مقیمی ادامه داد: فرماندار باید برنامه محور باشد و از انجام کارهای روزمره اجتناب کند و زمان خود را برای اجرای کارهای برنامه محور بگذارد.

 

وی تکریم ارباب رجوع را از مهم‌ترین وظایف فرماندار دانست و تاکید کرد:  باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم از عملکرد ما احساس آرامش و رضایت داشته باشند و در برخورد با آنها، تکریم ارباب وجوع به نحو شایسته شکل بگیرد.

 

توجه به حقوق شهروندی، سازمان های مردم نهاد و سمن‌ها از دیگر وظایف فرمانداران بود که استاندار تهران به آن اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی دو وظیفه مهمی است که به عهده فرماندار جدید شمیرانات است . امروز جامعه ما از نظر اشتغال، سطح درآمدها و اقتصاد با مشکلات مختلفی مواجه است برای عبور از این مشکلات باید وقت کافی برای رسیدگی به مسائل اقتصادی صرف شود و فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت بیشترین تلاش خود را به کار ببرد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان جاری شود.

 

مقیمی ادامه داد:  امروز جامعه ما با برخی آسیب‌های اجتماعی مواجه است و دغدغه اصلی مسئولان نظام شده است در این رابطه فرماندار باید وقت لازم بگذارد و از کارشناسان و صاحبنظران بهره ببرد تا ببینیم چگونه می‌شود طلاق را مهار و مواد مخدر ، فقر و مشکلات اخلاقی را کاهش داد.

 

وی توجه به جوانان و به کارگیری آنها در امور مشورتی را از سوی فرمانداران ضروری دانست و گفت:  اگر همه امور را درست انجام دهیم، وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم و اگر بتوانیم به عنوان نماینده دولت در شهرستان همه تکالیف‌مان را شایسته و مطلوب انجام دهیم، آن زمان در پیشگاه خدا و شهدا سربلند می‌شویم و مردم از عملکرد ما رضایت خواهند داشت.

 

استاندار تهران در پایان سخنانش با تقدیر از خدمات عزت‌الله خان‌محمدی فرماندار سابق شمیرانات گفت: ایشان از مدیران شایسته، لایق و باکفایت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و خدمات ارزشمندی در شهرستان شمیرانات ارائه دادند. امروز آقای شهریور را به‌عنوان فرماندار جدید شمیرانات معرفی می‌کنیم و امیدواریم بتوانند با بهره‌مندی از کمک، دانش و تجربه همکاران در شمیرانات منشاء اثر و خیر و برکت در شهرستان شمیرانات باشند.

 

نظر شما